  • From: "wsms.pl" <w...@p...wsms.pl>
    Newsgroups: pl.comp.networking,pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jaki VAT 22/7 wystawiac na uslugi internetowe ???
    Date: Sat, 25 Oct 2003 09:26:09 +0200

    Użytkownik "Lee" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:bnd5ug$j06$1@news.onet.pl...
    > Jeśli za łącze płacisz 7% VAT to możesz ludzikon też 7% kasować (lub 22
    jak
    > chcesz), jeśli masz łacze z 22% VAT (np POLPAK) to musisz też ludzikom
    > vystawaić FV z 22 % VAT.

    No nie koniecznie, chociaż wiadomo, że kontrole mogą być w takim przypadku
    częściej, ale jak na razie dopóki VAT na dostęp do internetu jest 7% a gość
    daje dostęp do internetu i TAK będzie bazował to może dać 7%.

    Co innego jeśli łącze jest wykorzystywane np do komunikacji wewnętrznej - no
    to już jest problem, trzebaby rozdzielić abonament np na 9 zł za dostęp do
    internetu z 7% VAT, 1 zł z 22% VAT dla połączeń wewnątrz sieci.

    Łącze POLPAK niby nie jest typowym łączem do internetu, bo są raczej
    budowane do tworzenia wewnętrznych sieci rozległych, to nie zmienia faktu,
    żeby napisać do POLPAK oświadczenie, że łącze jest wykorzystywane tylko do
    internetu a nie np VPN wtedy z tego co mi wiadomo POLPAK musi zmienić stawkę
    VAT, no chyba, że internet rozprowadza bez zgłoszenia do URTiP no to wtedy
    nie może :)