  • 1. Data: 2003-10-23 20:16:42
    Temat: Jaki VAT 22/7 wystawiac na uslugi internetowe ???
    Od: "Rafal" <r...@n...com.pl>

    Witam
    Mam wykupione łącza od tpsy z Vatem oczywiscie 7%.

    Musze zacząc wystawiac faktury podpiętym ludzikom, jaki VAT ??? czy mnie
    jako malo firme zajmującą sie roznym komputerowymi uslugami obowiazuje vat 7
    % czy 22% jak na wszystki uslugi przemnie wykonywane ????

    rafal

  • 2. Data: 2003-10-23 20:42:40
    Temat: Re: Jaki VAT 22/7 wystawiac na uslugi internetowe ???
    Od: "wsms.pl" <w...@p...wsms.pl>

    Użytkownik "Rafal" <r...@n...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    7
    > % czy 22% jak na wszystki uslugi przemnie wykonywane ????

    Jeśli dokonałeś zgłoszenia do URTiP, że jedną z Twoich usług jest
    zapewnienie dostępu do sieci internet wolno Tobie skorzystać z PKWiU serii
    64.2 i obniżonej stawki VAT. Sprawę nie tk dawno maglowałem, więc musi się
    wszystko zgadzać.

  • 3. Data: 2003-10-24 19:20:42
    Od: Lafinion <n...@s...com>

    Użytkownik Rafal napisał:

    [...]

    poprzednik oczywiscie ma racje, ale jak nie chcesz miec problemow z
    fiskusem to polecam 22%, w przeciwnym wypadku kontrole murowane.

    R,
    --

    : "Z tylu roznych drog przez zycie kazdy ma prawo wybrac zle".
    Staszewski

    : Yahoo ID: Lafinion GG: 328.28.00 Email: studio(a.t)post.pl

  • 4. Data: 2003-10-25 06:41:20
    Od: "Lee" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    7
    > % czy 22% jak na wszystki uslugi przemnie wykonywane ????

    Jeśli za łącze płacisz 7% VAT to możesz ludzikon też 7% kasować (lub 22 jak
    chcesz), jeśli masz łacze z 22% VAT (np POLPAK) to musisz też ludzikom
    vystawaić FV z 22 % VAT.

    Lee

  • 5. Data: 2003-10-25 07:26:09
    Od: "wsms.pl" <w...@p...wsms.pl>

    Użytkownik "Lee" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Jeśli za łącze płacisz 7% VAT to możesz ludzikon też 7% kasować (lub 22
    jak
    > chcesz), jeśli masz łacze z 22% VAT (np POLPAK) to musisz też ludzikom
    > vystawaić FV z 22 % VAT.

    No nie koniecznie, chociaż wiadomo, że kontrole mogą być w takim przypadku
    częściej, ale jak na razie dopóki VAT na dostęp do internetu jest 7% a gość
    daje dostęp do internetu i TAK będzie bazował to może dać 7%.

    Co innego jeśli łącze jest wykorzystywane np do komunikacji wewnętrznej - no
    to już jest problem, trzebaby rozdzielić abonament np na 9 zł za dostęp do
    internetu z 7% VAT, 1 zł z 22% VAT dla połączeń wewnątrz sieci.

    Łącze POLPAK niby nie jest typowym łączem do internetu, bo są raczej
    budowane do tworzenia wewnętrznych sieci rozległych, to nie zmienia faktu,
    żeby napisać do POLPAK oświadczenie, że łącze jest wykorzystywane tylko do
    internetu a nie np VPN wtedy z tego co mi wiadomo POLPAK musi zmienić stawkę
    VAT, no chyba, że internet rozprowadza bez zgłoszenia do URTiP no to wtedy
    nie może :)

  • 6. Data: 2003-10-25 08:01:24
    Od: "Maciej Przybos" <m...@i...com>

    > Jeśli za łącze płacisz 7% VAT to możesz ludzikon też 7% kasować (lub 22
    jak
    > chcesz), jeśli masz łacze z 22% VAT (np POLPAK) to musisz też ludzikom
    > vystawaić FV z 22 % VAT.
    Nie prawda.
    Stawka VAT za polaczenia z Internetem to 7% i tyle tez placisz w Polpaku
    (vide cir do routera brzegowego Internetu ma 7% VAT)
    22% w Polpaku jest za PVC czyli transmisje danych ktora jak najbardziej
    oblozona jest 22% VATem.

    Maciej

  • 7. Data: 2003-10-25 16:09:15
    Od: "Lee" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    stawkę
    > VAT, no chyba, że internet rozprowadza bez zgłoszenia do URTiP no to wtedy

    Próbowałeś wysłać to TPsy takie oświadczenie, albo ktoś z twoich znajomych
    tak zrobił ? To by był bardzo dobry pomysł na obniżenie sobie VATu.Napisz o
    tym coś więcej .

    Lee

  • 8. Data: 2003-10-25 16:10:50
    Od: "Lee" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciej Przybos" <m...@i...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > (vide cir do routera brzegowego Internetu ma 7% VAT)
    > 22% w Polpaku jest za PVC czyli transmisje danych ktora jak najbardziej

    Własnie na cir do Internetu i łącze POLPAk jest 22% a nie 7% VAT. Skąd wiesz
    że na polpak jest 7%, przecież we wszystkich cennikach jest 22%.

    Lee

  • 9. Data: 2003-10-25 18:39:09
    Od: Karol <a...@u...poczta.onet.pl>

    Użytkownik Lee napisał:

    > Własnie na cir do Internetu i łącze POLPAk jest 22% a nie 7% VAT. Skąd wiesz
    > że na polpak jest 7%, przecież we wszystkich cennikach jest 22%.

    Pewnie widział fakture z Polpaku.

    Karol

  • 10. Data: 2003-10-25 19:29:11
    Od: "Maciej Przybos" <m...@i...com>

    > Własnie na cir do Internetu i łącze POLPAk jest 22% a nie 7% VAT. Skąd
    wiesz
    > że na polpak jest 7%, przecież we wszystkich cennikach jest 22%.
    Wez sobie pierwsza lepsza fakture do reki - za CIR jest 7% ( u mnie stary
    Polpak cir=0 - 120zl netto + 7% VAT)
    Oczywiscie CIR do routera brzegowego Internetu.

    Maciej