    From: "Daniel Chlodzinski" <d...@s...precz>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jaki forumlarz NIP1 czy NIP3
    Date: Mon, 30 Apr 2007 09:38:52 +0200

    news:Pine.WNT.4.64.0704292152590.1824@athlon64...

    > Co to za DG (chodzi o formę) i dla jakiego podatku jest "zarejestrowana"?
    1.os z VATEM.

    > IMO jesteś w błędzie :]
    > Spotkam się z uporem co do pojęcia "siedziby DG" 1-os.DG i IMO winne
    > są... druki urzędowe, na których jest nieprawidłowo (inaczej niż
    > w ustawach!) miejsce na "siedzibę" (zamiast jak w ustawach "siedziba
    > osoby prawnej albo innej jednostki organizacyjnej lub miejsce zamieszkania
    > osoby fizycznej").

    Hmm, czyli powinnienem placic zaliczki na podatek dochodowy do US odp. do
    miejsca zamieszkania, a na vat do miejsca prowadzenia dzialalnosci/siedziby
    ?

    > VAT tak, patrz jak wyżej.
    > Ale PIT (w tym zaliczka) podpada pod "miejsce zamieszkania"!

    > Od *wszystkich* dochodów rozliczanych indywidualnie przez podatnika.
    > Również z najmu i również z DG!
    > Zauważ: PIT-5 wcale *nie* dotyczył "przychodów z DG".
    > Dotyczył "przychodów z DG i najmu", tak dla przykładu.
    > I nie dotyczy przychodów "z określonej formy DG" - tam się *sumuje*
    > wszystkie przychody z wszystkich form, przykładowo jak ktoś ma
    > 1-osobową i udziały w kilku S.C.
    > Tak czy siak - rozlicza się *on*, osoba.
    > W miejscu zamieszkania!

    Czy moj urzad od VAT'u musi dostac jakas informacje ze zaliczki z PIT bedzie
    teraz dostawal inny urzad ? Ten inny dostanie NIP1 z nowym adresem
    zamieszkania razem z rocznym zeznaniem.
    Jak wyglada obwiazek informowania US o zmianach na forularzach NIP ? Jesli
    dobrze pamietam to nowy DO (nowy nr i seria) czy tez zmiana adresu
    zameldowania wymaga zlozenia NIP do 30 dni od momentu zmiany, czy zmiana
    miejsca zmieszkania, rowniez wymaga 30 dniowego terminu, czy wystarczy te
    dane zaktualizowac przy pierwszej zaliczce, formularzu PIT z nowego adresu
    zamieszkania.

    Daniel