  • Data: 2006-10-25 22:40:08
    Temat: Re: Jaki podatek zapłacę ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 25 Oct 2006, barysza wrote:

    > We wrześniu dostałem jako darowiznę akcje firmy XXX warte w dniu przekazania
    > darowizny 100.000 PLN. Chcę je teraz sprzedać gdyż są warte 120.000,-.
    > Osoba która je kupiła zapłaciła za nie w kwietniu 80.000,- . Kto i jaki
    > podatek giełdowy zapłaci ? Podatek od darowizny został zapłacony.

    Założenia do dyskusji:
    - osoba która sprzedała akcje już nie płaci nic. Straciła 80 000 zł
    kosztów, które *mogłaby* odliczyć jakby akcje sprzedała - więc fiskus
    jest zadowolony wystarczająco ;)
    - posiadacz akcji ma wartość nabycia 0 złotych, chyba że wskaże przepis
    szczegółowy twierdzący że kosztem w tym przypadku miałoby być co
    innego niż wydatki PONIESIONE... Podatek od darowizn kosztem nie jest,
    to dla porządku (jest wyłączenie gdzieś w art.23)

    Teza: podatek wyjdzie od 120 kzł podstawy. Chyba 19%, tak? czyli 22 800zł
    Co przemawiałoby przeciw?

    pzdr, Gotfryd