    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jaki podatek zapłacę ?
    Date: Thu, 26 Oct 2006 10:52:00 +0200

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > - posiadacz akcji ma wartość nabycia 0 złotych, chyba że wskaże
    > przepis
    > szczegółowy twierdzący że kosztem w tym przypadku miałoby być co
    > innego niż wydatki PONIESIONE... Podatek od darowizn kosztem nie
    > jest, to dla porządku (jest wyłączenie gdzieś w art.23)

    W art 23 tego nie znalazłem więc się nie bardzo zgadzam. Ale może za
    słabo szukałem.

    Tak na marginesie: Wygląda na to, że zniknie podatek spadkowy przy
    spadkach od najbliższej rodziny, ale ta bzdura dotycząca darowizn i
    spadków w postaci akcji, obligacji etc nadal pozostaje. I jest niestety
    dużo bardziej dolegliwa od podatku spadkowego. Ciekawe jakie byłoby
    zdanie TK na różnice w *faktycznym* opodatkowaniu spadków w postaci
    pieniędzy i akcji? Jest ktoś chętny do spróbowania?