    From: Thror <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jaki wystawić VAT? pilne
    Date: Mon, 12 Jul 2004 09:25:49 +0200
    Sender: t...@p...onet.pl@orm-gw.man.poznan.pl

    Użytkownik skorupa napisał:

    > Witam.Pierwszy raz zaglądam na tą grupe więc prosze o wyrozumiałosc jesli
    > zadam głupie pytanie.
    > Jestem producentem drzwi stalowych (nie aluminium), i przy okazji montuje
    > w/w drzwi w miejscu przeznaczenia. Do tej pory wystawiałam faktury na drzwi
    > 22% a na montaż 7% jednak ostatnio zamówiła u mnie drzwi spółdzielnia
    > mieszkaniowa. Drzwi są juz zamontowane, tylko przy odbiorze i ustalaniu
    > formy płatności pojawił sie problem. Prezes spółdzielni nie chce słyszeć o
    > fakturze z 22% vatem. Twierdzi ze dla spółdzielni powinien byc dalej 7%.
> [...]

    Moim zdaniem właściwą stawką dla takiej usługi dla producenta jest 22%
    ponieważ w tym przypadku montaż jest klasyfikowana jako sprzedaż towaru.
    ("Producent płaci więcej" Gazeta Prawna nr 119 z 21.06.2004)

    Proszę spojrzeć na ten odnośnik - może się przyda:
    http://www.mf.gov.pl/drukuj.php?typ=&dzial=114&id=34
    265

    Pozdrowienia
    PK