    From: "elw" <e...@n...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jaki wystawić VAT? pilne
    Date: Mon, 12 Jul 2004 09:49:29 +0200

    Użytkownik "skorupa" <s...@i...net.pl> napisał w wiadomości
    news:ccrr12$lqt$1@serwer.infinity.net.pl...
    > Witam.Pierwszy raz zaglądam na tą grupe więc prosze o wyrozumiałosc jesli
    > zadam głupie pytanie.
    > Jestem producentem drzwi stalowych (nie aluminium), i przy okazji montuje
    > w/w drzwi w miejscu przeznaczenia. Do tej pory wystawiałam faktury na
    drzwi
    > 22% a na montaż 7% jednak ostatnio zamówiła u mnie drzwi spółdzielnia
    > mieszkaniowa. Drzwi są juz zamontowane, tylko przy odbiorze i ustalaniu
    > formy płatności pojawił sie problem. Prezes spółdzielni nie chce słyszeć o
    > fakturze z 22% vatem. Twierdzi ze dla spółdzielni powinien byc dalej 7%.
> [...]

    Spółdzielnia zapewne uznała, iz są to roboty budowlano montażowe związane z
    budownictwem mieszkaniowym i infrastrukturą towarzyszącą, które do dnia 31
    grudnia 2007 r. na mocy przepisów przejściowych ustawy o VAT art.146 ust.1
    pkt 2 objęte są 7%.
    Podobno MF w II połowie maja br. wypowiedział się w sprawie okien i tych nie
    wolno wraz z montażem sprzedawać do budynków mieszkalnych z 7%.

    Justyna