    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jakie dokładnie będą zmiany VAT od stycznia?
    Date: Fri, 11 Dec 2009 22:38:02 +0100

    Gotfryd Smolik news pisze:
    > Hm... mi zaraz 3. link w googlu (na hasło: 22% VAT dla szkół) zapodaje
    > całkiem czytelne wyjaśnienie:
    > http://www.newsweek.pl/artykuly/sekcje/biznes/bedzie
    -vat-na-szkoly-jezykowe,49659,1
    > "W lipcu resort finansów opublikował nformację o projekcie nowelizacji
    > ustawy o podatku VAT"
    > A link pierwszy:
    > http://biznes.interia.pl/wiadomosci/finanse-osobiste
    /news/nie-uderza-w-jezyki-vat-em,1408916,4141

    No dobrze, ale mnie akurat szkoły językowe nie interesują. A nie umiem
    znaleźć nic szerzej. O OSK dziennikarze nabrali wody w usta. No i
    interesują mnie inne usługi szkoleniowe, które teraz są ZW z definicji.

    > Masz dalsze pytania?
    > (sugestia: skreślić "wprowadza", ująć "planuje wprowadzić", ustawa
    > najwyraźniej NIE jest w podpisie u prezydenta, tylko na stosie
    > do przetwarzania).

    No a wszyscy płaczą, że od stycznia to wchodzi. Kursanci walą drzwiami i
    oknami. Płacą całe kwoty zamiast rat.

    > Przypomnę dla porządku, że VAT jest rozliczany miesięcznie, a do
    > tego stawki mogą się zmienić kiedykolwiek, więc fakt zbliżania się
    > 31.XII jest *zupełnie* nieistotny (zmiany mogą wejść jak nie od
    > 1.II.2010, to również od 11.I.2010, równie dobra data).

    Ależ ja się nie upieram co do daty, tylko chciałbym właśnie wiedzieć coś
    dokładniej, a nie obudzić się z ręką w nocniku.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek