    From: Herald <h...@o...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jakie konsekwencje za złożenie PIT-28 po terminie?
    Date: Mon, 8 Mar 2010 14:38:49 +0100

    Dnia Mon, 8 Mar 2010 04:43:33 -0800 (PST), VoyteG napisał(a):

    > Wyrazenie "czynnego zalu" daje US prawo do niekarania, wiec warto wraz
    > z PIT-em pismo przewodnie, gdzie wyrazasz czynny zal, ktory mogl
    > wynikac z twej omylki

    Jeżeli ta instytucja nadal funkcjonuje, to raczej ważne aby "czynny żal"
    wpłynął do US przed "powodem czynnego żalu" - tutaj tym spóźnionym PIT-28.
    Chodzi że czynny żal ma być przed pozyskaniem informacji przez urząd o
    powodzie jego składania. Jak złożysz PIT a potem czynny żal, to urząd
    będzie posiadał wiedzę że składasz go z opóźnieniem. Nie mam już czasu by
    to "logiczniej opisać", ale jak poguglujesz to skumasz o co biega ;)