  • 1. Data: 2010-03-08 10:42:14
    Temat: Jakie konsekwencje za złożenie PIT-28 po terminie?
    Od: Rex <w...@z...pl>

    Witam,

    niestety zapomniałem złożyć do końca stycznia zeznania podatkowego za
    ubiegły rok (PIT-28 i PIT-28/A).
    Zamierzam to zrobić w tym tygodniu.

    Jakie konsekwencji mogę się spodziewać za złożenie zeznania podatkowego
    po terminie? Dostanę jakąś karę?
    Czy powinienem razem z PITami napisać do US jakieś pismo z wyjaśnieniem
    dlaczego się spóźniłem? (czynny żal?)

    Poradźcie coś, proszę. Z góry dzięki.

    --
    Pozdrawiam,
    Rex

  • 2. Data: 2010-03-08 12:43:33
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 8 Mar, 11:42, Rex <w...@z...pl> wrote:

    > Poradźcie coś, proszę. Z góry dzięki.

    Wyrazenie "czynnego zalu" daje US prawo do niekarania, wiec warto wraz
    z PIT-em pismo przewodnie, gdzie wyrazasz czynny zal, ktory mogl
    wynikac z twej omylki

  • 3. Data: 2010-03-08 13:38:49
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Mon, 8 Mar 2010 04:43:33 -0800 (PST), VoyteG napisał(a):

    > Wyrazenie "czynnego zalu" daje US prawo do niekarania, wiec warto wraz
    > z PIT-em pismo przewodnie, gdzie wyrazasz czynny zal, ktory mogl
    > wynikac z twej omylki

    Jeżeli ta instytucja nadal funkcjonuje, to raczej ważne aby "czynny żal"
    wpłynął do US przed "powodem czynnego żalu" - tutaj tym spóźnionym PIT-28.
    Chodzi że czynny żal ma być przed pozyskaniem informacji przez urząd o
    powodzie jego składania. Jak złożysz PIT a potem czynny żal, to urząd
    będzie posiadał wiedzę że składasz go z opóźnieniem. Nie mam już czasu by
    to "logiczniej opisać", ale jak poguglujesz to skumasz o co biega ;)