    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jakie limity
    Date: Wed, 13 Dec 2006 23:12:32 +0100

    On Wed, 13 Dec 2006, gonia wrote:

    > a nie, miałam na mysli limit za 2007 i zmiany od 2008 - bo to sie zmieni,
    > tylko trochę później;-)

    A!
    To ja przezornie przepisów na 2008 rok jeszcze nie czytałem ;)
    Niech tylko zmieni się ekipa rządząca, a koncepcja też może się
    zmienić. Osobiście nie uważam ryczałtów "właściwych" za dobre
    rozwiązanie, ale mają wielu obrońców. Słowo "właściwych" dotyczy
    rozliczania podatku, bo oczywiście wynalazki typu "ryczałtowa
    zaliczka" jak ktoś lubi to proszę - natomiast gwoli wyjaśnienia,
    ryczałty tak samo jak skomplikowane prawo stanowią pożywkę dla
    wszelkiej maści kombinatorów - "produkcyjna" KPiR ładująca wszystkie
    koszty i sprzedająca towar tak żeby na styk mieć minimalny zysk
    plus "handlowy" ryczałt, kasujący 99% zysku z podatkiem 3% jest
    w sumie lepsze od spółki na Cyprze :>, a co uczciwsi płacą
    5x tyle.
    Stąd moje stanowisko - skasować ryczałt.

    > chyba przestanę wczytywać się w zmiany od 2008, bo zaczynam gubić wątki;)

    O to to :)

    pzdr, Gotfryd