    From: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jednoosobowa DG - Skad brac koszty?
    Date: Fri, 10 Nov 2006 08:21:00 +0000 (UTC)

    <t...@o...pl> napisal(a):
    > Nareszcie udalo mi sie pojsc na swoje i zalozyc moja wymarzona,
    > jednoosobowa dzialalnosc gospodarcza. Jednak po pierwszych kilku
    > miesiacach jestem wrecz przerazony ile z ciezko wypracowanego dochodu
    > musze oddac fiskusowi!

    Idą wybory. Nie do końca ta właściwe w tej materii, ale tak czy
    inaczej, możesz dać sygnał, że się na to nie zgadzasz, nie głosując
    na socjalistów :)

    > Zajmuje sie tworzeniem i promocja stron internetowych, koszty
    > dzialalnosci mam wiec znikome. DG prowadze we wlasnym mieszkaniu, wiec
    > co jedynie odliczam czesc czynszu, telefonu etc. Cala prace wykonuje
    > sam, wiec koszty ktore ponosze stanowia 1/40 zyskow. A od reszty leci
    > podatek i vat.
    >
    > Tu wiec moje pytanko - moglaby mi jakas dobra duszyczka dac pomysl co
    > moge wrzucac w koszty? Z tego co sie orientuje to koszt musi byc
    > zwiazany z przychodem firmy - kupilem wiec 2 nowe komputery, dziesiatki
    > programow usprawniajacych prace i mowiac prawde wiecej inwestycji do
> [...]

    Możesz jeszcze samochód wyleasingować, czy coś... Ale to właściwie
    tyle. To tylko moja teściowa kupuje masę niepotrzebnych jej rzeczy,
    żeby nie płacić podatku. Tym sposobem ciągle nie ma pieniędzy, ale
    jeździ co trzy lata nowym wyleasingowanym autem no i faktycznie płaci
    mały podatek...
    --
    Samotnik