  • 1. Data: 2002-10-16 16:28:59
    Temat: Jestem VAT-owcem czy nie...?
    Od: "Iwona" <i...@i...pl>

    Chciałam zapytać o coś takiego...

    firma istniała przez pół roku. Forma opodatkowania - ryczałt (8.5%)-
    zwolnienie z VAT.

    Problem jest następujący. Zakładając działalność uzyskałam informacje, że
    jeżeli nie przekroczę progu 80 tys. zł. będę zwolniona z odprowadzania z
    podatku VAT. Firma działala pół roku. Po dwóch latach zostałam wezwana do
    Urzędu Skarbowego gdzie zostałam poinformowana, że skoro firmę założono w
    lipcu to moim progiem nie jest 80 tys, tylko proporcjonalnie 35 tys zl. Ten
    próg przekroczyłam i wedlug Urzędu Skarbowego mam zapłacicVAT i karne
    odsetki za 2 lata. Bardzo prosze o informację czy Urząd Skarbowy działa
    zgodnie z prawem.

    Z góry dziękuję,
    Iwona

  • 2. Data: 2002-10-16 17:20:40
    Temat: Re: Jestem VAT-owcem czy nie...?
    Od: "Jacek" <s...@p...pl>

    --
    Jeśli chcesz coś do mnie napisać to usuń słowo spam z adresu

    Małżeństwo jest główną przyczyną rozwodów.

  • 3. Data: 2002-10-16 17:21:14
    Od: "Jacek" <s...@p...pl>

    Iwona wrote:
    > Bardzo prosze o informację czy Urząd Skarbowy działa zgodnie z prawem.

    Niestety stałaś się w którymś momencie Vatowcem skoro Cię ścigają i US
    ma rację
    Jacek

  • 4. Data: 2002-10-16 19:03:31
    Od: "ann" <k.piekarska[nie-spamuj]@wp.pl>

    JAKIE 80 tyś. Progiem jest w tym roku 38.500,00 zł.
    - pozdrawiam

  • 5. Data: 2002-10-16 19:34:09
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 16 Oct 2002, Iwona wrote:
    [...]
> [...]
    >+ Ten
    >+ próg przekroczyłam i wedlug Urzędu Skarbowego mam zapłacicVAT i karne

    Niezależnie od tego jaki był próg 2 lata temu (nie wiem) to sama
    zasada jest prawidłowa: "limit do VATu" liczy się proporcjonalnie,
    do tego proporcjonalnie *w dniach*.
    Wyglada na to że mają rację :(

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2002-10-16 20:23:59
    Od: "Iwona" <i...@i...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik napisał w wiadomości

    > Niezależnie od tego jaki był próg 2 lata temu (nie wiem) to sama
    > zasada jest prawidłowa: "limit do VATu" liczy się proporcjonalnie,
> [...]

    Dziękuje bardzo za odpowiedź, dokładnie o to mi chodziło...
    ...szkoda tylko, że to tak właśnie wyszło...

    Czy istnieje w takim razie możliwość zniwelowania w jakikolwiek sposób
    powstałego w ten sposób mojego długu wobec US sprzed dwóch lat (choćby
    samych odsetek), czy raczej nie mam żadnych szans...?

    Pozdrawiam, Iwona

  • 7. Data: 2002-10-16 20:25:38
    Od: "Iwona" <i...@i...pl>

    Użytkownik "Jacek" napisał w wiadomości

    > Niestety stałaś się w którymś momencie Vatowcem skoro Cię ścigają i US
    > ma rację
    > Jacek

    ...a to pech... :-(
    Iwona

  • 8. Data: 2002-10-16 20:28:37
    Od: "Iwona" <i...@i...pl>

    Użytkownik "ann" napisał w wiadomości

    > JAKIE 80 tyś. Progiem jest w tym roku 38.500,00 zł.
    > - pozdrawiam

    Chodziło mi o rok 2000
    Iwona

  • 9. Data: 2002-10-19 19:55:35
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > próg przekroczyłam i wedlug Urzędu Skarbowego mam zapłacicVAT i karne
    > odsetki za 2 lata. Bardzo prosze o informację czy Urząd Skarbowy działa

    Witam,
    próg liczy się proporcjonalnie.

    Pozdrawiam.