  • 1. Data: 2003-02-24 14:50:58
    Temat: Jeszcze o vat'ie z mediów
    Od: "Agata" <s...@o...pl>

    Sorry, że tak truję :) ale chicałabym się dowiedzieć (na podstawie
    doswiadczenia) jak wyglądać ma odliczanie vat'u w miesiącu płatności w
    rejestrze zakupów. Chodzi mi o to, czy wpisując vat za te faktury mam
    wpisywać do rejestru kwoty netto i vat przy czym ma się rozumieć netto nie
    uwzględnię w kpir ponieważ miesiąc wcześniej została zaksięgowana. Ma to
    jedank wpływ na to, co wpisywać do deklarajcji VAT! Czy sam vat czy vat +
    netto.
    Agata

  • 2. Data: 2003-02-24 15:22:41
    Temat: Re: Jeszcze o vat'ie z mediów
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Agata chwycił(a) pióro i napisał(a):
> [...]
    > uwzględnię w kpir ponieważ miesiąc wcześniej została zaksięgowana. Ma
    > jedank wpływ na to, co wpisywać do deklarajcji VAT! Czy sam vat czy vat

    Agatko jeśli wpiszesz sam VAT to od czego ma on być naliczony? Wpisujesz
    netto+Vat oczywiście.

    --
    Jacek

    Niczyje życie, zdrowie ani mienie nie jest bezpieczne, gdy obraduje Parlament!!

  • 3. Data: 2003-02-24 15:59:50
    Od: "Agata" <s...@o...pl>

    > Agatko jeśli wpiszesz sam VAT to od czego ma on być naliczony? Wpisujesz
    > netto+Vat oczywiście.
    >

    > --
    > Jacek

    Dziękuję :) za pouczenie ;)

  • 4. Data: 2003-02-24 16:04:53
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Agata chwycił(a) pióro i napisał(a):
    > Dziękuję :) za pouczenie ;)

    To nie było pouczenie,tylko zwykła matematyka. VAT nie jest bytem
    samoistnym

  • 5. Data: 2003-02-24 16:12:50
    Od: "Agata" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Jacek" <c...@p...pl> napisał w wiadomości

    > To nie było pouczenie,tylko zwykła matematyka. VAT nie jest bytem
    > samoistnym

    Co jak co ale podatki w zaden sposób nie imają się do przedmiotu ścisłego
    jak matematyka. Ja jednak czegoś się nauczyłam.
    Agata

  • 6. Data: 2003-02-24 17:41:28
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Agata chwycił(a) pióro i napisał(a):
    > Co jak co ale podatki w zaden sposób nie imają się do przedmiotu
    ścisłego
    > jak matematyka. Ja jednak czegoś się nauczyłam.

    Protestuję stanowczo.Wyliczenia to czysta matematyka.Istota
    podatków,sposób (dowolny) ich nakładania,pobór itp to faktycznie mają
    tylko wspólny mianownik z.....podatkami..

  • 7. Data: 2003-02-24 22:46:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 24 Feb 2003, Jacek wrote:

> [...]
    >+ podatków,sposób (dowolny) ich nakładania,pobór itp to faktycznie mają
    >+ tylko wspólny mianownik z.....podatkami..

    Bronię Agaty, jako że zachowanie relacji "podstawa->podatek"
    od czasu do czasu nie ma miejsca :) (patrz przepisywanie VAT
    do KUP, np. przy RiR), a o to poszło :)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2003-02-24 22:50:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 24 Feb 2003, Agata wrote:
    [...]
    >+ uwzględnię w kpir ponieważ miesiąc wcześniej została zaksięgowana.

    Tak BTW: a koniecznie musiała miesiąc wcześniej dotrzeć ?
    Ktoś tu pisał, że jakby tak docierała w ten sam dzień co przypada
    termina płatności to byłoby rewelacyjnie !
    A trzymając się (IMHO uzasadnionej) technologii Maddy (że koszt
    uznajesz wtedy kiedy uznasz, byle nie za wcześnie i we właściwym
    roku - pomijając sprawę towarów handlowych itp. które trzeba
    "natychmiast") to nawet jakby faktura leżała w nieotwartej
    kopercie aż do terminu płatności - to ktoś już wykładał, że
    wtedy księgowanie w VAT i w KPiR rewelacyjnie się ujednolica... :)

    pzdr, Gotfryd
    (w tym dobrym układzie, że TPSA wystawia my fakturę w tym
    samym miesiącu co termin płatności).

  • 9. Data: 2003-02-25 14:48:11
    Od: "Agata" <s...@o...pl>

    > Tak BTW: a koniecznie musiała miesiąc wcześniej dotrzeć ?
    Prawdę mówiąc czasem przychodzi w miesiącu nast. np. wystawiona 29.X a
    pocztą otrzymuję 2 XI i zawsze dla pewności czekałam w X a nawet do połowy
    XI na wszystkie faktury z X, ale jak mam udowodnić US że przyszła w miesiącu
    nast.? (jeżeli takowo trzeba) stempel na kopercie (list niepolecony) to
    chyba nie 100% pewności, skoro od tej samej firmy dostajemy w ciągu miesiąca
    kilka faktur.

> [...]
    > kopercie aż do terminu płatności - to ktoś już wykładał, że
    > wtedy księgowanie w VAT i w KPiR rewelacyjnie się ujednolica... :)
    hmmm no rewelacja jest ale czy to nie będzie "widzi mi się" księgowych do
    których US się nie przychyli?
    Agata

  • 10. Data: 2003-02-25 16:09:24
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Gotfryd Smolik news chwycił(a) pióro i napisał(a):
    > Bronię Agaty, jako że zachowanie relacji "podstawa->podatek"
    > od czasu do czasu nie ma miejsca :) (patrz przepisywanie VAT
    > do KUP, np. przy RiR), a o to poszło :)

    Dzielnie się zachowujesz,ale ja uparcie twierdzę swoje:-))
    Sam fakt przepisywania to raczej podpada pod podatki lub polonistykę.
    Ja piszę o wyliczeniach,a to czysta matematyka.To że ustawodawcy
    wymyślają jakieś pokrętne algorytmy nie zmienia tego faktu.