  • 11. Data: 2003-02-25 16:12:55
    Temat: Re: Jeszcze o vat'ie z mediów
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Agata chwycił(a) pióro i napisał(a):
    > hmmm no rewelacja jest ale czy to nie będzie "widzi mi się" księgowych
    do
    > których US się nie przychyli?

    A po co wprowadzili te dziwne odliczenia VAT? Po to coby opóźnić ich
    odliczenie,a tym samym przyspieszyć wpływy z tego podatku.
    Tylko patrzeć jak nasz geniusz od podatków to samo każe robić z kosztami.

    --
    Jacek

    Niczyje życie, zdrowie ani mienie nie jest bezpieczne, gdy obraduje Parlament!!

  • 12. Data: 2003-02-25 16:21:05
    Od: MartaW <m...@p...onet.pl>

    "Jacek" <c...@p...pl> napisal w

    > Ja piszę o wyliczeniach,a to czysta matematyka.To że ustawodawcy
    > wymyślają jakieś pokrętne algorytmy nie zmienia tego faktu.

    A tu to już muszę stanowczo zaprotestować. Oni nie wymyślają algorytmów.
    Oni wymyslają same wyjątki, których obsługa ma niewiele wspólnego z
    matematyką, raczej z fizyką - jako nauką doświadczalną.

    Marta (doświadczalnie alergiczna)

  • 13. Data: 2003-02-25 16:39:13
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    MartaW chwycił(a) pióro i napisał(a):
> [...]
    > Oni wymyslają same wyjątki, których obsługa ma niewiele wspólnego z
    > matematyką, raczej z fizyką - jako nauką doświadczalną.

    To fakt ,że to są wyjątki,ale czy z tego powodu nie można ich nazwać
    algorytmami?
    Nauka radziecka już znała takie przypadki

  • 14. Data: 2003-02-25 17:14:11
    Od: "Agata" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Jacek" <c...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Dzielnie się zachowujesz,ale ja uparcie twierdzę swoje:-))
    > Sam fakt przepisywania to raczej podpada pod podatki lub polonistykę.
    > Ja piszę o wyliczeniach,a to czysta matematyka.To że ustawodawcy
    > wymyślają jakieś pokrętne algorytmy nie zmienia tego faktu.

    Wiesz Jacek ale mi nie chodzilo ile jest 2x2 ale czy odliczajac vat w
    przyszlym miesiacu przepisuje tez wartosci netto. A przykladem takiej
    niescislosci jest sam druk VAT-7 gdzie w kol. 53 wpisujesz wartosci netto a
    obok vat, ktory TYLKO na tej deklaracji w zaden sposob nie odpowiada
    matematyce.
    Agata

  • 15. Data: 2003-02-25 18:09:55
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

> [...]
    netto
    > a obok vat, ktory TYLKO na tej deklaracji w zaden sposob nie odpowiada

    Nie będę się kłócił,ale deklaracja (przynajmniej dla mnie ) jest to swego
    rodzaju raport zbiorczy,sporządzany na podstawie innych dokumentów,z
    których to przepisujesz na druk VAT-7 podliczone już wartości.Mogę się
    zgodzić że na druku nie ma matematyki (upraszczam oczywiście bo jednak
    trochę jest),ale bez niej nie uda Ci się prawidłowo wypełnić tego niezbyt
    skomplikowanego papierka.

  • 16. Data: 2003-02-25 21:50:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 25 Feb 2003, Jacek wrote:

> [...]
    >+ Sam fakt przepisywania to raczej podpada pod podatki lub polonistykę.
    >+ Ja piszę o wyliczeniach,a to czysta matematyka.

    Owszem, tyle że nieuklidesowa i nie w zbiorze wartości rzeczywistych :[,
    że już nie wspomnę iż nawet ciągłości zbiorów się nie przewiduje ;)
    (patrz progi "amortyzacyjne")

    >+ To że ustawodawcy
    >+ wymyślają jakieś pokrętne algorytmy nie zmienia tego faktu.

    Niby prawda. Tylko wytłumaczenie komuś jak ze 100zł starego
    KUP generuje się w powołanym przykładzie 22zł nowego KUP
    może chwilę zająć :), szczególnie jak ów ktoś oczekuje
    że "chce widzieć podstawę w księgowaniu" :) (a tu... nie
    widać !)

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2003-02-26 15:06:15
    Od: "Agata" <s...@o...pl>

    Mimo wszystko czego chciałam się dowiedzieć - dowiedziałam się.
    Czasem potrzebujemy potwierdzenia tego co oczywiste i dla nas nowe - tak dla
    świetego spokoju :)

    Pozdrawiam
    Agata

  • 18. Data: 2003-02-26 18:37:57
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

> [...]
    :[,
    > że już nie wspomnę iż nawet ciągłości zbiorów się nie przewiduje ;)

    Ładnie to ująłeś,wręcz naukowo.
    Dla niektórych zrozumienie tego może być trudniejsze niż-zrozumieć
    podatki:-)))
    "zrozumieć podatki"- to jest niewykonalne,wolę już zbiory,nawet te "z
    przerwami"