    From: botwinka <b...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jeszcze raz ulga budowlana a zasiedlenie
    Date: Mon, 17 Mar 2003 10:56:17 +0100
    Sender: g...@p...onet.pl@pi11.krakow.cvx.ppp.tpnet.pl

    On 2003-03-12 20:09, Użytkownik Karol napisał:
    > Użytkownik <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Byc moze nie ma i jest to wywiedzione z faktu, ze (AFAIR) ulga jest na
    > wydatki na budowe.
    > A jak w tym czyms (mieszkanie, dom) mieszkasz, tzn. ze nie mozesz tego
    > jednoczesnie budowac.

    E, tam. Przeczytaj to, co poniżej:

    2000.09.21 wyrok NSA U SA/Sz 1574/99

    Jest powszechną praktyką nabywania mieszkań w "stanie surowym" do
    wykonania robót wykończeniowych i uzupełniających we własnym zakresie i
    zgodnie z potrzebami nabywającego mieszkanie. Objęcie w posiadanie
    mieszkania nie jest jednoznaczne z jego zasiedleniem. Dlatego też
    ustawodawca, akceptując ten stan rzeczy, przyznał prawo do odliczenia od
    dochodu wydatków poniesionych na wykończenie nowo wybudowanego lokalu,
    ale ograniczył to prawo czasowo - do dnia zasiedlenia tego lokalu i w
    ramach ogólnej kwoty odliczeń.
    Odrębną natomiast podstawę do odliczeń od dochodu stanowią wydatki na
    remont i modernizację w oparciu o przepis art. 26 ust. 1 pkt 5 lit. "g"
    ustawy z 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych.

    uzasadnienie jest długie, jak mniemam, za długie na publikację tutaj

    --
    Pozdrawiam Botwinka