  • 1. Data: 2003-01-26 12:25:16
    Temat: K.P.I.R.
    Od: "falcon" <n...@n...com>

    Witam szanowne grono.
    Prowadze K.P.I.R.+VAT recznie chcialbym przejsc na prowadzenie ksiegowosci
    za pomoca komputera w zwiazku z tym mam kilka pytan:
    1. Co i jak trzeba zglosic w US
    2. Obecnie piszac ksiege recznie moj doradca powiedzial mi ze mam czas do 20
    nastepnego miesiaca na zakonczenie danego miesiaca czyli moge wlasciwie
    rozpoczac wpisywanie dokumentow z danego miesiaca do ksiegi dopiero po
    zakonczeniu miesiaca (czy prawidlwo ?) czy to samo tyczy sie wpisow
    dokonywanych za pomoca komputera ? trzy trzeba dziennie wpisywac dokumenty.
    3. Czy przy ewentualnej kontroli przez US bede musial udostepnic komputer
    czy tez urzednika interesuja tylko wydruki.

    Dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam
    Maciej
    f...@p...onet.pl

  • 2. Data: 2003-01-26 13:11:21
    Temat: Re: K.P.I.R.
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    falcon <n...@n...com> wrote:
    > Witam szanowne grono.
    > Prowadze K.P.I.R.+VAT recznie chcialbym przejsc na prowadzenie
    > ksiegowosci za pomoca komputera w zwiazku z tym mam kilka pytan:
    > 1. Co i jak trzeba zglosic w US

    W zasadzie nic nie zgłaszasz

    > 2. Obecnie piszac ksiege recznie moj doradca powiedzial mi ze mam czas
    > do 20 nastepnego miesiaca na zakonczenie danego miesiaca

    Tu się z nim zgadzam,jeśli myśli o podliczeniu

    > czyli moge wlasciwie rozpoczac wpisywanie dokumentow z danego miesiaca
    do ksiegi
    > dopiero po zakonczeniu miesiaca (czy prawidlwo ?)

    Tu są zróżnicowane poglądy.Zgodnie z Rozp.Min.Fin nie

    > czy to samo tyczy sie wpisow dokonywanych za pomoca komputera ? trzy
    trzeba dziennie wpisywac
    > dokumenty.

    Jak wyżej

    > 3. Czy przy ewentualnej kontroli przez US bede musial udostepnic
    komputer
    > czy tez urzednika interesuja tylko wydruki.

    Wystarczą wydruki

    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet

  • 3. Data: 2003-01-27 14:46:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 26 Jan 2003, Jacek wrote:

    >+ falcon <n...@n...com> wrote:
    >+ > Witam szanowne grono.
    >+ > Prowadze K.P.I.R.+VAT recznie chcialbym przejsc na prowadzenie
    >+ > ksiegowosci za pomoca komputera w zwiazku z tym mam kilka pytan:
    [...]
> [...]
    >+ > miesiaca do ksiegi
    >+ > dopiero po zakonczeniu miesiaca (czy prawidlwo ?)

    Prawda/zależy.
    Jest podstawowe pytanie: "a co to znaczy za pomocą komputera" !!
    Czy to jest:
    A. program, który zgodznie z rozp. ma instrukcję itp. itd.
    B. dowolne tabelki dowolnie wypełniane dowolną techniką.

    Bo przypadek "A" jest oczywisty - wolno i nie ma dalszych uwag !

    >+ Zgodnie z Rozp.Min.Fin nie

    Zgodnie z rozp. ministra - to zależy czy prowadzi i w jaki
    sposób prowadzi ewidencję sprzedaży.
    *Jeśli* prowadzi w dopuszczalny sposób (a *tu* są różnice w opiniach :))
    - to rozp. ministra definitywnie pozwala KPiR wypełniać "do 20.".
    Oczywiście *jeśli* ewid. sprzedaży jest w programie który "spełnia
    wymogi" - to musi być również na bieżąco, a nie "później" !

    [...]
> [...]
    >+ komputer
    >+ > czy tez urzednika interesuja tylko wydruki.

    A to zależy IMHO gdzie ma ewidencję sprzedaży.
    Jeśli w "spełniającym wymogi" programie... to nie wystarczą !

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2003-01-27 15:57:16
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    > A to zależy IMHO gdzie ma ewidencję sprzedaży.
    > Jeśli w "spełniającym wymogi" programie... to nie wystarczą !

    Co masz na myśli pisząc "spełniający wymogi"?

  • 5. Data: 2003-01-27 17:12:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Jan 2003, Jacek wrote:

> [...]
    >+
    >+ Co masz na myśli pisząc "spełniający wymogi"?

    Instrukcję :) !
    Wtedy może wprowadzać dane i drukować *wszystko* "po" miesiącu...

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2003-01-27 18:48:31
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    > On Mon, 27 Jan 2003, Jacek wrote:
    > Instrukcję :) !
    > Wtedy może wprowadzać dane i drukować *wszystko* "po" miesiącu...

    Też tak myślałem,ale upewnić się zawsze warto.
    czyli to zdanie "Jeśli w "spełniającym wymogi" programie... to nie
    wystarczą " ,(bo potrzebna instrukcja) jest w/g Ciebie prawidłowe
    Jak "spełnia" to wystarczy sama instrukcja (no może jeszcze być komputer)

  • 7. Data: 2003-01-27 21:55:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Jan 2003, Jacek wrote:
    [...]
    >+ Też tak myślałem,ale upewnić się zawsze warto.

    :)

    >+ czyli to zdanie "Jeśli w "spełniającym wymogi" programie... to nie
    >+ wystarczą " ,(bo potrzebna instrukcja) jest w/g Ciebie prawidłowe
    >+ Jak "spełnia" to wystarczy sama instrukcja (no może jeszcze być komputer)

    Chodziło właśnie o komputer :)
    Pytanie było "czy muszę udostępnić komputer" - a IMHO prawidłowa
    odpowiedź zależy od informacji "a jak prowadzisz ewidencję
    sprzedaży" :)
    Możliwości które ja widzę:
    - ES "papierowa" (KPiR jakkolwiek na PC, ale wydruki robione
    "do 20." ładnie leżą w teczce) - NIE
    - ES "komputerowa", jest instrukcja: TAK
    - inne formy ES: zarzut nieprawidłowego prowadzenia ewidencji

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2003-01-27 22:35:04
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

> [...]
    > "do 20." ładnie leżą w teczce) - NIE
    > - ES "komputerowa", jest instrukcja: TAK
    > - inne formy ES: zarzut nieprawidłowego prowadzenia ewidencji

    Kurczę dobrze prawisz,ale nie podejrzewałem falcona ,ze będzie takim
    programem dysponował.Wprowadził mnie w błąd.On pisał,że będzie na
    "komputerze" prowadził.Ot ja głupi,dałem się nabrać.A swoja drogą to
    falcon taki skromny jest.Nie chciał się przyznać ,że ma program z
    instrukcją.:-))) Ciekawe dlaczego?
    Niniejszym przepraszam Cię Falcon.
    A teraz strzeż się US.

  • 9. Data: 2003-01-29 15:43:19
    Od: "falcon" <n...@n...com>

    Witam ponownie
    Dziekuje za tak liczny odzew na moje pytanie. Chce jeszcze dodac ze prowadze
    dzialalnosc handlowa detaliczna (sklep) i caly moj przychod jest
    ewidencjonowany za pomoca kasy fiskalnej. Program juz zakupilem i jest to
    oryginalny Rachmistrz 4 dla DOS z licencja i intrukcja ale na razie cwicze
    na sucho :)))))

    Ps: Jacek co miales na mysli piszac ..."W zasadzie nic nie zgłaszasz.."
    czyli jednak cos trzeba zglosic ?????

    Pozdrawiam
    falcon

  • 10. Data: 2003-01-29 16:18:50
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    falcon <n...@n...com> wrote:
    > Ps: Jacek co miales na mysli piszac ..."W zasadzie nic nie zgłaszasz.."
    > czyli jednak cos trzeba zglosic ?????

    Nie, nic nie musisz.