  • 1. Data: 2003-01-25 22:29:08
    Temat: składki na ZUS a rozliczenie roczne
    Od: "MT" <m...@p...onet.pl>

    Witam,
    Koleżanka jest ryczałtowcem i prosiła żeby ktoś jej pomógł i podpowiedział
    jaką kwotę ująć w rozliczeniu za rok 2002 (płaciła ZUS-y) przez cały rok
    (oczywiście najniższą składkę), ale coś jej się pogmatwało. To chyba od
    listopada do listopada się bierze do tego rozliczenia? Może ktoś porządnie
    prowadzi i może pomóc (społeczne, zdrowotne i co tam jeszcze z kwotami)
    Pozdrawiam i dziękuję w jej imieniu
    Monika

  • 2. Data: 2003-01-26 11:06:13
    Temat: Re: składki na ZUS a rozliczenie roczne
    Od: "Janusz Zdunikowski" <z...@p...onet.pl>

    jeżeli płaci tylko zus -zdrowotny to wypełania w kolumnie 1 pita 16 składki
    zus o d grodnia 2002 a w 2 giej kolumnie nalezny podatek w tym okresie

  • 3. Data: 2003-01-26 11:24:11
    Od: "MT" <m...@p...onet.pl>

    on jest ryczałtowcem i płaci wszystkie
    składki - oprócz tego nie jest nigdzie zatrudniony.
    Chodzi mi o łączną kwotę którą może odliczyć od przychodu za 2002 r. ok -
    5500 zł ubezpieczenia społeczne i ok 1200 zdrowotne.
    Pozdrawiam
    Monika

  • 4. Data: 2003-01-26 20:23:32
    Od: "KaWu" <a...@w...pl>

    > on jest ryczałtowcem i płaci wszystkie <ciach>

    to wreszcie on czy ona:))

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2003-01-27 09:07:01
    Od: "Enope" <e...@g...pl>

> [...]
    > prowadzi i może pomóc (społeczne, zdrowotne i co tam jeszcze z kwotami)

    Nie jestem specjalista ale sprobuje odpowiedziec.
    Jak jest ryczaltowcem to sklada PIT 28 i odlicza skladki na ubezpieczenie i
    zdrowotne zaplacone w 2002 roku (nie od listopada do listopada) tylko
    faktycznie poniesione koszty (w styczniu 2002 za grudzien 2001, w lutym za
    styczen itd.).
    Mi wyszlo zdrowotnego 1174,26 zl za 2002 rok. Ubezpieczenia nie placilem.

  • 6. Data: 2003-01-27 12:19:33
    Od: "MT" <m...@p...onet.pl>

    Ona!!!!
    A jeśli to facet - to nie pomożesz? ;).
    Monika

  • 7. Data: 2003-01-27 12:29:55
    Od: "MT" <m...@p...onet.pl>

    No właśnie o to mi chodziło - trochę źle napisałam, że od listopada. Ale
    faktycznie chodziło o miesiące od grudnia 2001 do listopada 2002 (chyba
    tak?). Właśnie taka kwota nam wyszła zdrowotnego, a emerytalne+rentowe+
    chorobowe 5544,15.
    Dziękuję i pozdrawiam
    Monika