  • 1. Data: 2003-01-25 21:49:01
    Temat: Spis z natury na poczatku dzialanosci
    Od: "Mirosław Borodziuk" <a...@q...pl>

    Witam.
    Mam pytanie.

    Czy jezeli zakladam dzialalnosc gospodarcza i chce do niej wprowadzic
    komputer
    o wartosci wyzszej niz 3 5000 zł to wpisuje go do spisu z natury czy od razu
    do ewidencji srodkow trwalych?

    A jezeli wprowadzam wiertarke o wartosci 800 zł to wpisac ją do spisu z
    natury czy do Ewidencji Sr Trw ?

    Wogole jakiego typu rzeczy powinny znajdowac sie w spisach z natury ?
    Czy tylko materialy typu farby, towary hadlowe ? Tzn tylko takie ktore mi
    sie w czasie
    swiadczenia uslugi wyczerpują (farba) albo np towary ktore mam do dalszej
    odsprzedazy czy moze
    powinienem rowniez wpisac rzeczy ktore chce wpisac do ewidencji sr trw ?

    Pozdawiam
    Miroslaw Borodziuk

  • 2. Data: 2003-01-25 21:50:09
    Temat: Re: Spis z natury na poczatku dzialanosci
    Od: "Mirosław Borodziuk" <a...@q...pl>

    > Czy jezeli zakladam dzialalnosc gospodarcza i chce do niej wprowadzic
    > komputer
    > o wartosci wyzszej niz 3 5000 zł to wpisuje go do spisu z natury czy od
    razu

    Sorry o wartosci wyzszej niz 3 500 zł

  • 3. Data: 2003-01-26 00:24:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 25 Jan 2003, Mirosław Borodziuk wrote:

> [...]
    >+ komputer
    >+ o wartosci wyzszej niz 3 5000 zł to wpisuje go do spisu z natury czy od razu

    Do spisu z natury przy zakładaniu wpisujesz AFAIK *tylko* ewentualne
    towary handlowe !
    ŚT - do ewidencji (i stamtąd do amortyzacji)

    >+ A jezeli wprowadzam wiertarke o wartosci 800 zł to wpisac jš do spisu z
    >+ natury czy do Ewidencji Sr Trw ?

    A ta wiertarka do sprzedaży ;) czy do używania ?

> [...]
    >+ odsprzedazy czy moze
    >+ powinienem rowniez wpisac rzeczy ktore chce wpisac do ewidencji sr trw ?

    Powoli i dokładnie - jak to dawno temu Orka podsumowała:
    - dla ŚT istnieje przepis. W dowolnej chwili bierzesz "osobisty"
    ŚT i wprowadzasz do ewidencji
    - dla mat. handlowych istnieje przepis - przy rozpoczynaniu (ale już
    niekoniecznie "w dowolnej chwili !") wpisujesz "na stan"
    - dla innych... *nie ma przepisu* !

    Inaczej mówiąc - brak podstaw prawnych do "wciągania w koszty" osobistych
    materiałów produkcyjnych, wyposażenia...
    Doradzić ci nie mogę, ale polecić nie polecam... ;) !

    Oczywiście nikt ci nie broni wciągnąć rzeczonej wiertarki
    na ŚT !! (i amortyzować jednorazowo :))

    >+ Pozdawiam

    wzajemnie, Gotfryd
    (idący spać)