    From: "Mariusz C." <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: KASA MIESZKANIOWA--------------jak odliczamy
    Date: Fri, 22 Feb 2002 10:38:06 +0000 (UTC)

    Adam <g...@o...pl> napisał(a)
    w artykule <a552vf$dci$3@news.onet.pl>...
    > Rozpoczolem budowe w dniu 21.12.2001 i jestem rowniez w uldze budowlanej.
    > czyli na zasadach do konca 2004 roku wydatki.
    > Mam pozwonenie na budowe, ksiazke budowy,
    > kierownika budowy, oraz wytyczeniu
    > domu na dzialce
    >
    > Prosze w dalszym ciagu o odpowiedz na to pytanie

    Powtarzam więc, przeanalizuj

    http://www.rp.pl/dodatki/nieruchomosci_011224/nieruc
    homosci_a_1.html#1
    http://www.rp.pl/prawo/doc/PODATKI01_02/spis_tresci.
    html#0

    Nikt ci tutaj nie da gwarancji, że wszystko masz ok
    i że możesz spokojnie spać a nawet gdyby ktoś tu napisał,
    że masz prawo np. odliczyć wszystkie wydatki to co?

    US i tak zrobi to wg przepisów prawa - jest sporo warunków,
    które trzeba spełnić aby korzystać z ulgi np. terminy, limity, dowody
    zakupu w różnych konfiguracjach.
    Zależy co, kiedy, gdzie i od kogo kupujesz i na co przeznaczasz.
    Wystarczy, np. że jeden z warunków nie jest spełniony i jest kicha.

    Taką odpowiedź może dać ci twój US bo zgodnie z art. 14 § 4 ustawy
    z dnia 29 sierpnia 1997 r. "Ordynacja podatkowa"
    (Dz.U. Nr 137, poz. 926, z późn. zm.) to właściwy dla podatnika urząd
    skarbowy jest właściwym organem zobowiązanym do udzielenia na jego żądanie
    pisemnej informacji w zakresie stosowania prawa podatkowego.

    Art. 14. Ordynacji podatkowej

    § 4. Właściwy organ podatkowy pierwszej instancji, na żądanie podatnika,
    płatnika lub inkasenta, jest obowiązany do udzielenia pisemnej informacji o
    zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego w ich indywidualnych
    sprawach, w których nie wszczęto postępowania podatkowego lub kontroli
    podatkowej.

    § 5. Występując z żądaniem, o którym mowa w § 4, podatnik, płatnik lub
    inkasent jest obowiązany do wyczerpującego przedstawienia stanu faktycznego
    oraz własnego stanowiska w sprawie; przepisy art. 139 § 1 i 4, art. 140,
    art. 169 § 1 i 2 oraz art. 170 § 1 stosuje się odpowiednio.

    § 6. Zastosowanie się przez podatnika do urzędowej interpretacji prawa
    podatkowego, o której mowa w § 1 pkt 2, nie może mu szkodzić.