  • 1. Data: 2002-02-22 06:27:27
    Temat: KASA MIESZKANIOWA--------------jak odliczamy
    Od: "Adam" <g...@o...pl>

    Dam przyklad dotyczacy Kasy Mieszkaiowej

    Mój okresz oszczedzania w kasie mieszkaniowwj PEKAO S.A mija w 01.11.2004-
    uzbieram 35.000 bez kredytu ktorego nie licze z kasy m.- odliczam od podatku
    30%./ Ulga na kase mieszkaniowa/

    Teraz wziolem kredy zwykly na czel mieszkaniowy- budowlany np w Banku
    Slaskim dnia 12.03.2004.
    70.000 zl w dniu 01.05.2004. wydalem wszystkie pieniadze z tego kredytu na
    cel mieszkaniwy odliczylem 19%. /Duza ulga budowlana/
    -teraz---------Pieniadze z kasy m. splaczają kredyt mieszkaniowy w dniu
    01.01.2005
    Co w tym przypadku..................

    Chodzi mi o to ze tu odliczam z kwoty 35.000 -30%
    70.000 -19%, czy tak moze byc
    Z tego co widze odlicze dwa razy ta szama kwote 35.000. najpierw jako kasa
    mieszkaniowa potem jako ulga budowlana
    Prawda

    Prosze o opinie.
    Oraz czy urząd skarbowy się nie do czepi.

    Z powazaniem
    Adam T.
    g...@o...pl

  • 2. Data: 2002-02-22 08:28:56
    Temat: Re: KASA MIESZKANIOWA--------------jak odliczamy
    Od: "Mariusz C." <m...@p...onet.pl>

    Adam <g...@o...pl> napisał(a)
    w artykule <a54olr$r4l$6@news.onet.pl>...
    > Dam przyklad dotyczacy Kasy Mieszkaiowej

    [ciach]

    > Z tego co widze odlicze dwa razy ta szama
    > kwote 35.000. najpierw jako kasa
    > mieszkaniowa potem jako ulga budowlana
    > Prawda

    NIE jeśli inwestycję (nie oszczędzanie w KM) rozpoczęłeś po 2001 r.
    Jest pismo MF z 12 grudnia 2001 r. o sygnaturze
    PB5/RB-033-192-99/01/2440

    Wnioski z niego są niestety następujące (przypadek p. Tomasza)

    http://www.rp.pl/dodatki/nieruchomosci_011224/nieruc
    homosci_a_1.html#1
    http://www.rp.pl/prawo/doc/PODATKI01_02/spis_tresci.
    html#0

    cytuję:

    W odniesieniu do 2002 r. trzeba zrobić jeszcze jedno ważne
    zastrzeżenie: odliczenia z dwu tytułów - z racji oszczędzenia w kasie
    i z racji dużej ulgi budowlanej - mogą ze względu na likwidację od 1
    stycznia 2002 r. obu tych ulg wchodzić w rachubę wówczas, gdy obie
    inwestycje (oszczędzanie i np. rozbudowę domu) rozpoczęto przed tą
    datą.
    Uwaga. Absolutnie złudne są nadzieje, że rozpoczęcie przed 1 stycznia
    2002 r. oszczędzania w kasie da po jego zakończeniu w związku z
    przeznaczeniem pieniędzy na cele, które były objęte dużą ulgą
    budowlaną, prawo do odliczeń w związku z tą docelową inwestycją. Otóż
    możliwość odliczeń z racji kontynuowania wpłat do kasy mieszkaniowej
    rozpoczętych przed tą datą nie przechodzi na tę inwestycję. Takie
    jednoznaczne stanowisko zajął też minister finansów w piśmie z 12
    grudnia 2001 r. (sygn. PB5/RB-033-192-99/01/2440), odnosząc się do
    nowych przepisów, które weszły w życie 1 stycznia 2002 r. Stwierdził,
    że prawo do kontynuowania odliczeń z tytułu systematycznego
    gromadzenia oszczędności w kasie mieszkaniowej nie skutkuje nabyciem
    praw do korzystania z odliczeń związanych z wydatkami na cele objęte
    dużą ulgą budowlaną ani ulgą na oszczędzanie w kasie.
    Natomiast kontynuacja prawa do odliczeń po 1 stycznia 2002 r. może
    oznaczać, że jeśli wycofane z kasy pieniądze podatnik wyda po tej
    dacie na remont lub modernizację mieszkania czy domu, które to
    wydatki nadal premiowane są ulgą podatkową, będzie musiał pomniejszać
    ulgę remontową o odliczenia dokonane w związku z oszczędzaniem. Choć
    nie przewiduje tego nowy art. 27a updf, mówiący o uldze remontowej,
    wynika to z art. 4 ust. 3 nowelizacji z 21 listopada 2001 r. (Dz. U.
    nr 134, poz. 1509) w związku z art. 27a ust. 12 updf w brzmieniu
    obowiązującym do 31 grudnia 2001 r.

    koniec cyt.

    > Prosze o opinie.

    Fatalny układ :(

    > Oraz czy urząd skarbowy się nie do czepi.

    Są na to duuuuuże szanse.

  • 3. Data: 2002-02-22 09:04:14
    Od: "Adam" <g...@o...pl>

    Rozpoczolem budowe w dniu 21.12.2001 i jestem rowniez w uldze budowlanej.
    czyli na zasadach do konca 2004 roku wydatki.
    Mam pozwonenie na budowe, ksiazke budowy, kierownika budowy, oraz wytyczeniu
    domu na dzialce

    Prosze w dalszym ciagu o odpowiedz na to pytanie

    Zpowazaniem Adam T
    g...@o...pl

  • 4. Data: 2002-02-22 10:38:06
    Od: "Mariusz C." <m...@p...onet.pl>

    Adam <g...@o...pl> napisał(a)
    w artykule <a552vf$dci$3@news.onet.pl>...
> [...]
    > kierownika budowy, oraz wytyczeniu
    > domu na dzialce
    >
    > Prosze w dalszym ciagu o odpowiedz na to pytanie

    Powtarzam więc, przeanalizuj

    http://www.rp.pl/dodatki/nieruchomosci_011224/nieruc
    homosci_a_1.html#1
    http://www.rp.pl/prawo/doc/PODATKI01_02/spis_tresci.
    html#0

    Nikt ci tutaj nie da gwarancji, że wszystko masz ok
    i że możesz spokojnie spać a nawet gdyby ktoś tu napisał,
    że masz prawo np. odliczyć wszystkie wydatki to co?

    US i tak zrobi to wg przepisów prawa - jest sporo warunków,
    które trzeba spełnić aby korzystać z ulgi np. terminy, limity, dowody
    zakupu w różnych konfiguracjach.
    Zależy co, kiedy, gdzie i od kogo kupujesz i na co przeznaczasz.
    Wystarczy, np. że jeden z warunków nie jest spełniony i jest kicha.

    Taką odpowiedź może dać ci twój US bo zgodnie z art. 14 § 4 ustawy
    z dnia 29 sierpnia 1997 r. "Ordynacja podatkowa"
    (Dz.U. Nr 137, poz. 926, z późn. zm.) to właściwy dla podatnika urząd
    skarbowy jest właściwym organem zobowiązanym do udzielenia na jego żądanie
    pisemnej informacji w zakresie stosowania prawa podatkowego.

    Art. 14. Ordynacji podatkowej

    § 4. Właściwy organ podatkowy pierwszej instancji, na żądanie podatnika,
    płatnika lub inkasenta, jest obowiązany do udzielenia pisemnej informacji o
    zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego w ich indywidualnych
    sprawach, w których nie wszczęto postępowania podatkowego lub kontroli
    podatkowej.

    § 5. Występując z żądaniem, o którym mowa w § 4, podatnik, płatnik lub
    inkasent jest obowiązany do wyczerpującego przedstawienia stanu faktycznego
    oraz własnego stanowiska w sprawie; przepisy art. 139 § 1 i 4, art. 140,
    art. 169 § 1 i 2 oraz art. 170 § 1 stosuje się odpowiednio.

    § 6. Zastosowanie się przez podatnika do urzędowej interpretacji prawa
    podatkowego, o której mowa w § 1 pkt 2, nie może mu szkodzić.