    From: Łukasz Góralczyk <l...@p...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: KONTRAKTY MENADZERSKIE/SAMOZATRUDNIENIE
    Date: Wed, 10 Dec 2003 07:17:28 +0000
    Sender: l...@p...onet.pl@polremaco.streamcn.pl

    Witam serdecznie.

    > On Tue, 9 Dec 2003, Lukasz Goralczyk wrote:
    > [...]
    >
    > O czym piszesz ?
    > O ujednoliconym tekście UoPDoOF ?
    > To nic mi nie pasuje :(
    > Wskazany cytat mam w art. 13 !
    > A art. 13 jest wyłączony uprzednio (cały) - w definicji z art. 5..6
    > Zarówno p. 5 jak i p. 7 to są "przychody osobiste", a skoro
    > "osobiste" to na mocy art. 5..6 (pozwalam sobie na zapis "bez
    > numeru ustępu" :)) to NIE jest DG...

    > IMO - to co wskazałeś nijak.
    > Czy jakaś inna "dziura" jest to nie wiem :(

> [...]

    Skromnie powiem, ze chodzilo mi o to, co mozna dzis porzeczytac na
    Onecie - cytat ponizej:

    (http://biznes.onet.pl/0,840128,wiadomosci.html)

    Menedżerowie zapłacą tylko 19 proc. PIT
    (IAR, MN/10.12.2003, godz. 06:26)

    Menedżerowie wysokiego szczebla zapłacą tylko 19 procent podatku - pisze
    "Gazeta Wyborcza" dodając, że pozwala im na to zmieniony przepis ustawy
    o PIT.

    Dziennik cytuje wiceprzewodniczącego sejmowej komisji finansów
    publicznych Stanisława Steca, który twierdzi, że intencją ustawodawców
    nie było dopuszczenie menedżerów do 19-procentowej stawki PIT. Zdaniem
    Steca jest to nadinterpretacja przepisu.

    Jednak Marcin Eckert, doradca podatkowy firmy Ernst & Young, który
    wykrył niezamierzoną zmianę ustawy PIT, twierdzi, że według artykułu 13
    , ustępu 9 ustawy menedżer, który pracuje na podstawie kontraktu i
    jednocześnie jest członkiem zarządu osoby prawnej, może świadczyć swoje
    usługi w ramach działalności gospodarczej czyli może płacić 19 procent
    podatku. Zdaniem Eckerta ta zmiana przepisów będzie miała poważne
    konsekwencje, bo zakres objętych nią rodzajów działalności jest bardzo
    szeroki. "Jeśli na to popatrzeć, to aż się nie chce wierzyć, że tak to
    miało wyglądać - mówi Marcin Eckert "Gazecie Wyborczej".