    From: Łukasz Góralczyk <l...@p...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: KONTRAKTY MENADZERSKIE/SAMOZATRUDNIENIE
    Date: Wed, 10 Dec 2003 09:54:50 +0000
    Sender: l...@p...onet.pl@polremaco.streamcn.pl

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > twierdzi" nie wynika *jak* owo twierdzenie wywiódł !)
    > doszedłem do bardzo ciekawego wniosku: w myśl art.13.7
    > *wszystkie* przychody "osób należących do składów
    > zarządów..." są przychodami z "umów osobistych".
    > Czyli jeśli równocześnie pracuje ("ma umowę o pracę")
    > w innym zakładzie - to on tam *nie* pracuje podatkowo
    > rzecz biorąc :>
    > Rozumiem że albo dotyczy to *również* przychodów dajmy
    > na to z odsetek, albo *nie* dotyczy umów menadżerskich ? ;)
    > Ustawodawca zapisał: "przychody otrzymywane przez osoby
    > powoływane..." a nie "przychody otrzymywane w związku...." !

    Nie do konca Gotfrydzie, ustawodawca napisal:

    "...niezależnie od sposobu ich powoływania..."

    co IMO zostawia szerokie pole do popisu - chyba, ze w Kopalinskim znajda
    jakas interesujaca definicje slowa "powolywac":-)

    > +++++
    >
    > No, z tym "wykryciem" to widzę że na forum są zdania odrębne ;>
    :-)

    > ...ale jest zero informacji o "ścieżce interpretacyjnej" !
    > Uprzejmie proszę - jak możesz to zacytuj jak to wywieść.

    Hmmm... Moze tak (pomijam teraz fakt niezgodnosci definicji
    pozarolniczej DG i osobistego swiadczenia, poniewaz nie bedzie to
    potrzebne w tym kontekscie, ale warto pamietac, ze traktowana jest takze
    jako orez w walce z fiskusem):

    -- no to zaczynam:-) --

    Zgodnie z art. 13 pkt. 9 przychody uzyskane na podstawie umow o
    ...kontrakt menedzerski... sa traktowane jako przychody z dzialalnosci
    wykonywanej osobiscie

    -- do tad jasne --

    w tym przychody z tego rodzaju umow zawieranych w ramach prowadzonej
    przez podatnika pozarolniczej dzialalnosci gospodarczej

    -- to tez jasne--

    - z wyjatkiem (art. 13 pkt. 7) przychodow uzyskiwanych przez osoby,
    niezaleznie od sposobu ich powolywania, nalezacych do skladu zarzadow...

    -- i teraz najtrudniejsze --

    Skoro przychody czlonkow juz raz zostaly potraktowane jako przychodzy z
    dzialalnosci osobistej, to wymienienie ich w tym kontekscie powinno (nie
    odwaze sie jednak uzyc slowa "musi") oznaczac wylaczenie tego typu
    przychow, przy spelnieniu warunku posiadania kontraktu menedzierskiego,
    spod dzialalnosci wykonywanej osobiscie. W innym wypadku zapis
    ustawodawcy bylby zupelnie niezrozumialy, poniewaz jezeli potraktowac by
    go jako "przerzucenie" czytajacego do pkt. 7 to logicznie rzecz biorac
    (chociaz kierowanie sie logika przy ustawach to najslabszy punkt
    rozumowania:-) dlaczego nie wymieniono wszystkich pozostalych
    podpunktow???

    (Ufff, mam nadzieje, ze o to Ci chodzilo i jest to w miare zrozumiale:-)

    Natomiast nie da sie wykluczyc w naszej wspamnialej RP jakiejs pokretnej
    wykladni, ktora wyskoczy jak diabel z pudelka za czas jakis...

    Pozdrawiam
    Łukasz