    From: " wacek" <w...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: KONTROLA US podczas kupna mieszkania ?
    Date: Thu, 23 Aug 2007 12:41:15 +0000 (UTC)

    witek napisal

    >to niech nie zapomną o umowie darowizny, albo pieniedzy, albo
    >nieruchmości. Taniej wychodzi dać mu pieniądze i niech od razu kupuje on
    >na siebie.

    dlaczego taniej? o ile sie orientuje zarowno przekazanie synowi gotowki jak i
    mieszkania jest zwolnione z podatku. Przy wersji takiej, ze najpierw rodzice
    kupuja mieszkanie, a potem je daruja synowi za 3 lata, dodatkowy koszt to
    chyba wiaze sie tylko z dodatkowym skorzystaniem z notariusza?

    >Czemu w gotówce, nie mieli konta w banku?

    zle sie wyrazilem - piszac w gotowce mam na mysli wlanie w banku na lokatach.
    Z tego co wiem to teraz kazdy kto ma kwote 200-300 tysiecy pedzi do funduszy
    itp zamiast majac te pieniadze tylko na lokatach ktore mozna w kazdej chwili
    uplynnic.

    >US przede wszystkim zaczniej od tego, że poprosi o samodzielne
    >udowodnienie skąd się miało pieniądze.
    >Trzeba będzie przynieść wyciągi i pokazać, że taką kwotę się uzbierało

    i rozumiem, ze bedzie kontrolowac kazda kwote dokladnie. a wiec nie wystarczy
    pokazac im "350 tys mielismy ze sprzedazy starego mieszknia", "tyle mielismy
    w banku, tyle zarabialismy" bo szystko musi zgadzac sie co do grosza, a wiec
    przy kupnie mieszkania np. za 750k zl, US moze sie teoretycznie przyczepic do
    tego, ze np wedlug ich obliczen nasze 80 tys zlotych wzielo sie 'znikad'?

    >Jak potrafią udowodnić, że takie coś faktycznie miało miejsce to czemu
    >nie. Podatek oczywiści od darowizny / pozyczki zaplacony, nieprawdaż?

    zakladam, ze w przypadku znajomych lub dalszej rodziny, dla US bardziej
    wiarygodnie wyglada pozyczka np. 100 tys zlotych niz darowizna. A wiec nawet
    jesli przyjaciele podaruja przelewem ze swojego konta 100 tys zlotych moim
    rodzicom i podpisza stosowna umowe, US moze miec watpliwosci, czy faktycznie
    do tego doszlo? No bo patrzac realnie kto podarowuje znajomym 100 tys zlotych
    zeby kupili mieszkanie synowi ;-)

    aha, a ile wynosi obecnie podatek od darowizny tudziez pozyczki od osob
    niespokrewnionych?

    >oczywiście.
    >Kończy się to karą za nieujawnienie dochodów i o ile człowiek się
    >przyzna i wykaże, gdzie zarobił pieniądze, to będzie to kara, plus
    >podatek do zapłacenia z odsetkami.
    >Jak US nie będzie w stanie dojść skąd były pieniądze to naliczy podatek
    >75% plus odsetki plus kara.

    no dobra, teraz calkiem teoetycznie. Zalozm ze US wykrywa, ze nasze 100
    tysiecy wzielo sie z 'nieujawnionych zrodel' i naklada 75tys podatku... skad
    my mamy wtedy wzac te 75 na podatek? Czy jesli zaplacimy ten podatek, to US
    nie bedzie sie dziwil skad mielismy te 75 tys na podaek, jesli juz te
    poprzednie 100 tys zl bylo 'znikad"? :)

    pozdrawiam