    From: Krisso <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: KPIR - towar ktory nie jest sprzedany
    Date: Thu, 14 Apr 2005 09:27:14 +0200

    Michal S. napisał(a):
    > Prowadze pierwszy raz KPIR, mam działalność usługową ISP.
    > RObiłem sporo instalacji radiowych i w blokach mieszkalnych.
    > Zastanawiam się jak to wpisać do księgi.
    > Towar nie jest sprzedawany tylko gdzieś się znajduje i przynosi dochód,
    > czy to w bloku czy u klienta indywidualnie.

    Jeśli tego nie sprzedałeś i wg Ciebie przynosi Ci to przychód, to nie
    jest to towar tylko środki produkcji ;)
    Jak sprzęt się zestarzeje to go wyrzucisz (lub sprzedasz i zapłacisz
    podatki).

    Zaksięgowałeś zakup jak sądzę w koszty [kol. 14] i OK. Gdyby to był
    towar handlowy to księgowałbyś go w kol. 10 i do czasu sprzedaży
    trzymałbyś go w magazynie.

    > Poszło tam sporo materiału jak korytka, kable, kołki rozporowe.
    > Zastanawiam się czy rozliczać to jako koszty prowadzenia kol. 14
    > CZy dopisywać to jako pozostałe środki trwałe.

    A spełniają kryteria ŚT?
    Raczej sieć to nie monolit, więc komponenty wrzucasz w koszty (umarzasz)
    w momencie przekazania do użytkowania [kol. 14]. No chyba, że masz tam
    router za 4000 PLN netto... wtedy wchodzi do ew. ST i podlega amortyzacji.

    > Jeszcze jeno, jakie terminy i kiedy musze skladać deklaracje VAT-7 i VAT-5,
    > czy to są wszystkie dokumenty, które należy złożyć w US.

    VAT-7 do 25. a PIT-5 do 20. dnia miesiąca po miesiącu za który
    sprawozdajesz. Te dni to też termin odprowadzenia zaliczek.

    pozdrawiam
    --
    Krisso