    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: KPiR
    Date: Sun, 2 Nov 2003 21:46:29 +0100

    On Sun, 2 Nov 2003, m wrote:

    >+ gdzie znajdę informacje co wpisywać do poszczególnych kolumn ewidencji środków
    >+ trwałych ? do połowy kolumn nie wiem co wpisać
    [...]
    >+ - określenie środka trwałego lub wartości niematerialnej i prawnej, ????

    W dwu - trzech słowach co to jest, najlepiej jakby pasowało do KŚT.

    >+ - symbol Klasyfikacji Środków Trwałych, ????

    Heh. W dzisiejszej Gazecie Prawnej jest CD-ROM z klasyfikacją, jeszcze
    nie oglądałem jak szczegółową :)
    Conieco znajdziesz w internecie.
    Zapodaj co chcesz wpisać, może ktoś będzie miał pod ręką i podrzuci.
    [...]
    >+ - stawkę amortyzacyjną, ???? (może być 100% jeśli jednorazowo ?)

    ...ja wpisałem "jedn." :), nie wiem czy dobrze... :)
    Bywają formularze z osobną pozycją "am.jedn." :)

    >+ - kwotę odpisu amortyzacyjnego za dany rok podatkowy i narastająco
    >+ za okres dokonywania tych odpisów, w tym także, gdy składnik majątku
    >+ był kiedykolwiek wprowadzony do ewidencji (wykazu), a następnie z niej
    >+ wykreślony i ponownie wprowadzony, ??? czyli całą wartość ST wpisuję jeśli
    >+ amortyzuję jednorazowo ?

    IMO tak.

    >+ - zaktualizowaną wartość początkową, ???
    [..i... przesunięte...]
    >+ - wartość ulepszenia zwiększającą wartość początkową, ???

    Jak będziesz "podwyższał wartość" (wskutek dokupienia skanera rolkowego
    za >3,5 kzł :)) to będziesz się martwił :)

    >+ - zaktualizowaną kwotę odpisów amortyzacyjnych, ???

    Hm... Pass... Może kto inny.
    W przepisach są (były ?) zapiski o "urzędowej przecenie wartości
    ŚT" - w czasach jak inflacja była w okolicach 100% rocznie, to
    MF od czasu do czasu ogłaszał "współczynnik" i należało wartości
    ŚT "przecenić". Może to od tego... "u mnie nie ma" :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (przyjmujący reklamacje do powyższego tekstu bez protestów !)