  • Data: 2004-12-17 18:28:29
    Temat: Re: KPiR czy mozna
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hello Maddy,

    > Dotyczy dotyczy. A i owszem.
    > I do tego o ile w PIT ten przepis może jeszcze zostac poslany do TK
    > (wprawdzie nikt o tym jeszcze nie mówił ale jest taka mozliwość) o tyle
    > CIT ma wymagane vacatio legis i nic juz tego nie cofnie.
    > Czy perspektywa przerażająca?

    Dla każdej większej firmy, wypłacającej wynagrodzenia - tak. Płace w
    kosztach odjeżdżają o miesiąc, składki ZUS o dwa miesiące. Na dokładkę
    nie bardzo wiem, czy można w takiej sytuacji w miesiącu wypłaty
    zaksięgować w koszty kwotę brutto wynagrodzenia czy też pomniejszoną o
    składki potracone pracownikowi a jeszcze niewpłacone do ZUSu...

    I tak oto pięknie rozlatuje się PK z dokumentu jakim jest lista płac.
    O ile konto 231 jeszcze się rozliczy i jakoś podomyka, to reszta kont
    zawiśnie w powietrzu i trzeba będzie do dokumentu wracać po miesiącu.
    Kolejne źródło błędów.

    > Umowy "wykonywane osobiście" od dawna były rozliczane w kosztach
    > podatkowych wg. terminu zaplaty i jakos sie żyło.
    > Po prostu ksiegowość podatkowa rozjdzie się z rachunkowa na kolejnym
    > odcinku. Jest juz tyle rozjazdów że jeden więcej - jeden mniej....

    Dla firm produkcyjnym moze to mało istotne. Dla usługowych -
    katastrofa - zazwyczaj płace i pochodne stanowią lwią część KUP.
    Mi to zwisa smętnym kalafiorem - mam straty z lat ubiegłych i fiskus
    grosza podatku CIT ode mnie zobaczy.

    > Maddy zrezygnowana

    Ja jestem zaskoczony nagłym przejściem na opóźniony termin wypłaty
    przez firmy, które do tej pory osiągały minimalny dochód a koszty płac
    stanowią większość ich kosztów... To ich koszmarnie walnie po
    kieszeni. Czyżby chęć wykazania niewiarygodnych zysków przed
    prywatyzacją?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl