  • 1. Data: 2009-04-15 08:49:07
    Temat: KPiR i kilometrówka
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    Witam
    Proszę mnie wyprostować jeśli źle rozumuję.

    Jeśli prowadzę kilometrówkę na własny samochód w 1os DG to do KPiR nie
    wpisuję żadnych faktur za paliwo czy części/serwis tego auta, a wpisuję
    tylko do kolumny 13. kwotę wyliczoną z kilometrów.
    Czyli na dobrą sprawę wcale nie muszę brać tych faktur za paliwo czy części
    ?
    Czy może za paliwo nie muszę (auto osobowe) a za części mogę VAT odliczać?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2009-04-15 09:50:41
    Temat: Re: KPiR i kilometrówka
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 15-04-2009 o 10:49:07 Piotr <h...@y...com> napisał(a):

    > Witam
    > Prosze mnie wyprostowaae je?li 1/4 le rozumuje.
    >
    > Je?li prowadze kilometrówke na w?asny samochód w 1os DG to do KPiR nie
    > wpisuje ?adnych faktur za paliwo czy cze?ci/serwis tego auta, a wpisuje
    > tylko do kolumny 13. kwote wyliczon? z kilometrów.
    > Czyli na dobr? sprawe wcale nie musze braae tych faktur za paliwo czy cze?ci
    > ?
    > Czy mo?e za paliwo nie musze (auto osobowe) a za cze?ci moge VAT odliczaae?

    Doczytaj sobie czy kwota wyliczona z kilometrów
    to jest koszt czy limit kosztów, a będziesz miał
    odpowiedź.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2009-04-15 20:20:33
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    Użytkownik "Tomek" napisał w wiadomości :

    > Doczytaj sobie czy kwota wyliczona z kilometrów
    > to jest koszt czy limit kosztów, a będziesz miał odpowiedź.

    To może inaczej zapytam: czy od 2007 roku zmieniły się przepisy w tym
    zakresie, a jeżeli tak to w jakim zakresie?
    Chodziło mi o to że skoro nie ma już obowiązku prowadzenia książki
    "Ewidencja Przebiegu Pojazdu i kosztów eksploatacji samochodu" a jedynie
    jest określone co taka ewidencja zawierać musi to pomyślałem że i w zakresie
    tego limitu coś się zmieniło.

    A drugie pytańko jest takie: jeśli się nic nie zmieniło to rozumiem że do
    KUP'y wrzucam kwotę niższą (z kilometrówki lub kosztów), a co z określeniem
    że koszty rozlicza się w skali roku?
    Chodzi o sytuację gdzie w np. w lutym miałem z kilometrówki 200 zł a z
    faktur 500zł więc do KPiR wrzucam 200 i niejako 300 jestem w plecy, ale np,
    w marcu z kilometrówki wychodzi 500 a faktur mam tylko na 350, to czy w
    takim przypadku można wpisać do KPiR 500 uwzględniając niejako nadwyżkę z
    miesiąca poprzedniego?

    A trzecie pytańko: do ewidencji kosztów wpisuje się kwoty netto (oprócz
    paliwa) a VAT do rejestru VAT bez wpisu do KPiR?
    I co można wrzucić do ewidencji kosztów? czytałem sprzeczne informacje na
    temat np. ubezpieczenia, a co np.z przeglądem technicznym?

    Pozdrawiam i z góry dziękuję za cierpliwość.
    Piotr

  • 4. Data: 2014-05-30 08:20:28
    Od: watowiec <p...@o...pl>

    Zasady prowadzenia ewidencji przebiegu pojazdu pozostały niezmienne natomiast od 1
    kwietnia 2014 r. wprowadzono Ewidencję przebiegu pojazdu VAT dla samochodów osobowych
    wykorzystywanych wyłączenie w działalności gospodarczej. Wzór na
    pit.republika.pl/eppv.htm na arkuszu Excel.