    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Thu, 20 Mar 2014 23:07:30 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: KPiR i koszty paliwa od auta osobowego

    On Thu, 20 Mar 2014, dddddddd wrote:

    > baa, IMO jeśli odliczasz 50% waty (czyli deklarujesz że to prywatno-służbowy)
    > to nie możesz wrzucić drugiej połowy waty w koszty (bo to ta prywatna część)
    > - a i w kwoty netto w koszta powinieneś też wrzucić tylko połowę

    A ile powinieneś odliczać DZIŚ?
    Po prostu dziś "wszyscy" łamią prawo, a udowodnienie jest trudne.
    I (dziś) nie powinno być 50%, a "odpowiedni ułamek".

    > IMO zmiany w wat pociągną za sobą zmiany w dochodowym.

    Nienienie.
    Ryczałtowa zasada odliczania połowy spowoduje tylko łatwość egzekucji
    tego obowiązku.
    Sam zakaz odliczania kosztów zużytych w innym celu jest i nie jest
    uchylony i dziś, jedynie jest trudny do udowodnienia - i stąd absurdalne
    decyzje US, np. przypadek "wyrzucenia" paliwa kupionego w niedzielę.
    To co ulega zmianie, to "50%" zamiast "odpowiedniej części".
    Bez wnikania czy to 1% czy 99%

    > albo zadeklarować osobówkę na
    > wyłączność do DG i odliczać 100% waty (dla mnie idealne rozwiązanie, bo auto
    > kombi dużo wygodniejsze niż 2-osobowy kangur)

    I tu będzie hak wobec dotychczasowego stanu: udowodnienie dziś "użycia
    w celu nie DG" uprawnia jedynie do decyzji o wywaleniu z kosztów tylko
    udowodnionej części.
    "Podatnik przejechał 10km w celu osobistym i 1,5 litra paliwa wywalamy
    z kosztów". Wydanie decyzji o 20 zł kosztu (~4 zł podatku) jest
    trochę... nieopłacalne.
    Jak w przepisie będzie ryczałt, będzie uprawniało do wywalenia połowy.
    Pytanie tylko "za jaki okres" :>
    Bo jak (od momentu zmiany przepisów) przez 5 lat wstecz ... :>

    pzdr, Gotfryd