  • 1. Data: 2003-03-28 06:08:20
    Temat: KUP?
    Od: "Gerard" <g...@z...com.pl>

    Czy w przypadku, gdy pracodawca w PIT 11 uwzględni mniejszą stawkę KUP (tą
    dla osób mieszkających w miejscowości w której pracują to ja muszę ją
    przepisać na PIT 37 czy też mogę wpisać wyższą?
    W przypadku gdybym wpisał wyższe KUP to czy pracodawca musi napisać korektę
    PIT 11 czy można się obyć bez tego? A może należy wypełnić jakiś dodatkowy
    dokument.

    Gerard

  • 2. Data: 2003-03-28 06:53:46
    Temat: Re: KUP?
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Gerard" <g...@z...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    korektę
    > PIT 11 czy można się obyć bez tego? A może należy wypełnić jakiś dodatkowy

    -----------------------
    Możesz w rocznym sam podwyższyć kup do większego limitu
    Wiola

  • 3. Data: 2003-03-28 06:58:46
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Gerard" <g...@z...com.pl> wrote in message
> [...]
    korektę
    > PIT 11 czy można się obyć bez tego? A może należy wypełnić jakiś dodatkowy

    Powinieneś w zakładzie pracy złożyć oświadczenie o zamieszkiwaniu w innej
    miejsocwości i od tego czasu będą naliczać ci wyżesz KUP.
    Teraz zostało ci przepisać to co masz.

  • 4. Data: 2003-03-28 07:18:29
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "KK" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > >
    > Powinieneś w zakładzie pracy złożyć oświadczenie o zamieszkiwaniu w innej
    > miejsocwości i od tego czasu będą naliczać ci wyżesz KUP.
    Ja jednak uważam że można wypełniając pit roczy samemu uwzględnić
    podwyższone kup.
    Wiola

  • 5. Data: 2003-03-28 16:35:41
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Wiola Pikorska napisał:
    > Użytkownik "KK" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Ja jednak uważam że można wypełniając pit roczy samemu uwzględnić
    > podwyższone kup.

    Oczywiście że można - podatnikowi przysługują pod jednym warunkiem - że
    pracuje w innej miejscowości niz zamieszkuje. Nie ma warunku że musza
    być odliczane już w momencie naliczania zaliczek miesięczny przez
    pracodawcę.
    I nie ma obowiązku przepisywania ścisle tego co jest picie 11 - swięte
    sa trakie kwoty jak przychód, składki, zapłacone zaliczki - ale koszty
    podatnik musi sprawdzic i ewentualnie skorygować - moga być np. za duże
    (dwa zakłady pracy które o sobie "nie wiedzą" lub za późno sie dowiedziały).

    Pracodawca nie ma władztwa nad pracownikiem w zakresie prezyjętych przez
    niego kosztów uzyskania - inaczej złosliwy pracodawca mógłby nie
    odliczać pracownikowi podwyzszonych kosztów tylko żeby mu dokuczyć.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl