    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: KUP i wynajem
    Date: Fri, 30 Jan 2004 18:51:42 +0100

    On Fri, 30 Jan 2004, JKK wrote:

    >+ Użytkownik "Maciej" <m...@k...vectranet.fr> [...]
    >+ > > Od 1 stycznia na podstawie umowy wynajmuję mieszkanie (nowe) na które
    >+ > > jeszcze nie mam aktu notarialnego.
    >+ >
    >+ > A to można wynajmować coś czego się nie jest właścicielem ?

    Oczywiscie. Dzierżawiac - "o ile nie zabroniono".
    Przy najmie - "o ile pozwolono w umowie". Zapisy sa w Kodeksie
    Cywilnym :), w ramach każdej dyskusji o "spółdzielczym prawie
    własnosci" wtykam uwagę że "dzierżawcy wolno więcej" :)

    >+ Tzn. nie mogę go wynajmować?
    >+ To może inaczej: skoro nie jestem właścicielem mieszkania to jest nim
    >+ developer, ja jego najemcą

    No to jak najemca - wtedy musisz mieć w ręku umowę która
    *pozwala* na podnajem. W to że ustnie ci ktos pozwolił
    pewnie nikt nie uwierzy :)
    Niemniej... to jest domena prawa cywilnego: dopóki nie zadrzesz
    z developerem to podatki nic wspólnego z kwestia "czy wolno"
    nie maja. Jak zadrzesz... to będzie problem kto ma przychód,
    bo deweloperowi się odszkodowanie może należeć :] a ono MOŻE
    nie być KUP (i będa dwa podatki :])

    >+ i teraz podnajmuję lokal kolejnym najemcom.
    >+ Oczywiście nie ma umowy najmu między developerem a mną, więc nie ma również
    >+ zakazu z jego strony podnajmu.

    Bład. Aby podnajmować musisz mieć albo umowę *dzierżawy* ("dzierżawca
    posługuje się przedmiotem dzierżawy jak własciciel") albo najmu
    z *wyraznym zezwoleniem* na podnajem !

    >+ Czy płaci się podatek od podnajmu, bo tak to chyba trzeba nazwać?

    Jak od najmu, IMO.

    pozdrowienia, Gotfryd