    From: "JKK" <y...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: KUP i wynajem
    Date: Fri, 30 Jan 2004 22:06:20 +0100
    Sender: y...@p...onet.pl@pa153.minsk-mazowiecki.sdi.tpnet.pl

    wiadomości
    news:Pine.WNT.4.58.0401301844440.-107757069@Athlon.p
    ortezjan.zabrze.pl...

    > No to jak najemca - wtedy musisz mieć w ręku umowę /ciach ....

    Art. 660. kc: "Umowa najmu nieruchomości lub pomieszczenia na czas dłuższy
    niż rok powinna być zawarta na piśmie. W razie niezachowania tej formy
    poczytuje się umowę za zawartą na czas nie oznaczony."

    A jednak nie musi być na piśmie, tylko powinna być ....

    > która *pozwala* na podnajem. W to że ustnie ci ktos pozwolił
    > pewnie nikt nie uwierzy :)

    Art. 668. kc.§ 1. Najemca może rzecz najętą oddać w całości lub części
    osobie trzeciej do bezpłatnego używania albo w podnajem, jeżeli umowa mu
    tego nie zabrania.

    Ewidentnie umowa mi tego nie zabrania, bo jej nie ma, a po drugie developer
    zezwolił na zameldowanie w lokalu osób podnajmujących (osobiście wydał druki
    do wypełnienia).

    > Niemniej... to jest domena prawa cywilnego: dopóki nie zadrzesz
    > z developerem to podatki nic wspólnego z kwestia "czy wolno"
    > nie maja. Jak zadrzesz... to będzie problem kto ma przychód,
    > bo deweloperowi się odszkodowanie może należeć :] a ono MOŻE
    > nie być KUP (i będa dwa podatki :])

    > Bład. Aby podnajmować musisz mieć albo umowę *dzierżawy* ("dzierżawca
    > posługuje się przedmiotem dzierżawy jak własciciel") albo najmu
    > z *wyraznym zezwoleniem* na podnajem !

    tutaj patrz kc art 660 i 668, czyli jak wyżej

    Dzięki za odzew i czekam niecierpliwie co dalej ....