    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: KUP w PIT36
    Date: Sun, 02 Apr 2006 11:09:13 -0500

    Grzechoo wrote:
    > Czy mogę, w związku z powyższym, jako KUP policzyć 9 x 127,82 = 1150,38 ?
    tak

    > Jeżeli tak, to dlaczego w PIT-11 w poz.35 mam wpisane 1022,50 ? Wygląda to
    > na 10 x 102,25. Po pierwsze, dlaczego 10 miesięcy, skoro pracowałem tam
    > tylko 9 miesięcy? I dlaczego 102,25 za miesiąc?
    Bo liczyli ci koszty zwykle i pewnie bylo 10 wypłat.
    Nie patrz na to.
    Patrz na stan faktyczny. Mieszkałeś w innej miejscowości więc koszty
    możesz wziąć wyższe, policz przez ile miesięcy (kalendarzowych) tam
    pracowałeś. 9 czy 10. Wystarczy pracować w danym mieisącu jeden dzień,
    aby miesiąc się wliczał.

    > Dalej sprawa się jeszcze bardziej komplikuje, bo od 1 października pracuję
    > za granicą. Sprawa z zamieszkaniem i miejscem pracy wygląda podobnie, bo
    > pracuję w innej miejscowości niż mieszkam. Tym razem już na pewno, bo to są
    > dwa różne miasta oddalone od siebie o ok. 40km.

    Nie wiem jak jest z zagranicą i czy możesz wziąć wyższe koszty.
    Dla świętego spokoju policzyłbym standardowe 102.25

    > Podsumowując, co mam wpisać w poz.40? Wg mojego rozumowania to 2300,94zł, bo
    > pracowałem w dwu miejscach i poza miejscem czasowego zamieszkania.

    W dwóch miejscach, ale nie jednocześnie, więc o pracy na dwóch etatach
    nie ma mowy.
    Do wyboru masz dwie wersje

    a) 12 * 127.82
    b) 9 * 127.82 + 3 * 102.25

    > BTW. Czy miałem obowiązek poinformować US o nowym miejscu tymczasowego
    > zamieszkania za granicą?

    Nie.
    Ewentualnie miałeś obowiązek się wymeldować w Polsce jeśli wyjeżdżałeś.