    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Karta podatkowa
    Date: Sun, 9 Nov 2003 11:46:14 +0100

    On Mon, 10 Nov 2003, Mario wrote:

    >+ Chciałbym założyć firmę usługi fryzjerskie na kartę podatkową
    [...]
    >+ 1. Czy mogę rozliczać się wspólnie z żoną ?

    Nie.

    >+ 2. Czy można dokonywać jakichkolwiek odliczeń od podatku np. paliwo, zakup
    >+ szamponów, telefon ?

    Oczywiście nie. Albo prowadzisz "rozliczanie" i podatek płacisz
    od *dochodu*, albo nic nie rozliczasz i podatek płacisz od
    *przychodu*. Karta to "szacowany przychód". Za dużo byś chciał :)

    Powyższa uwaga nie ma związku z rozliczaniem VAT: "na karcie"
    chyba zwolnienie można mieć, ale AFAIK również można rozliczać
    VAT (i wtedy VAT zapłacony się odliczy).

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)