  • 1. Data: 2003-11-09 10:46:14
    Temat: Re: Karta podatkowa
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 10 Nov 2003, Mario wrote:

    >+ Chciałbym założyć firmę usługi fryzjerskie na kartę podatkową
    [...]
    >+ 1. Czy mogę rozliczać się wspólnie z żoną ?

    Nie.

    >+ 2. Czy można dokonywać jakichkolwiek odliczeń od podatku np. paliwo, zakup
    >+ szamponów, telefon ?

    Oczywiście nie. Albo prowadzisz "rozliczanie" i podatek płacisz
    od *dochodu*, albo nic nie rozliczasz i podatek płacisz od
    *przychodu*. Karta to "szacowany przychód". Za dużo byś chciał :)

    Powyższa uwaga nie ma związku z rozliczaniem VAT: "na karcie"
    chyba zwolnienie można mieć, ale AFAIK również można rozliczać
    VAT (i wtedy VAT zapłacony się odliczy).

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 2. Data: 2003-11-10 10:08:58
    Temat: Karta podatkowa
    Od: "Mario" <o...@p...onet.pl>

    Chciałbym założyć firmę usługi fryzjerskie na kartę podatkową oprócz tego
    mam etat pracuję w firmię i moja żona też w zwizku z tym mam pytanie :
    1. Czy mogę rozliczać się wspólnie z żoną ?
    2. Czy można dokonywać jakichkolwiek odliczeń od podatku np. paliwo, zakup
    szamponów, telefon ?
    3. Czy jest możliwość zatrudnienia pracownika i skorzystania z refundacji ?

    Mariusz

  • 3. Data: 2003-11-10 12:41:42
    Od: "Mario" <o...@p...onet.pl>

    To teraz nie rozumiem mój znajomy miał taksówkę, rozliczał się na kartę
    podatkową i mógł odliczyć paliwo i rozliczał się z żoną ...

    Mariusz
    wiadomości
    jan.zabrze.pl...

  • 4. Data: 2003-11-10 13:55:04
    Od: "Slawek S." <e...@n...com.pl>

    > To teraz nie rozumiem mój znajomy miał taksówkę, rozliczał się na kartę
    > podatkową i mógł odliczyć paliwo i rozliczał się z żoną ...

    Paliwo odliczał na karcie podatkowej?
    Zeby odliczyc paliwo musisz byc płatnikiem VAT'u, na zasadach
    ogólnych KPiR

    --
    Pozdrawiam:
    NETBit Sławomir Stalmach

  • 5. Data: 2003-11-10 15:42:07
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Slawek S." <e...@n...com.pl> napisał w wiadomości

    > Paliwo odliczał na karcie podatkowej?
    > Zeby odliczyc paliwo musisz byc płatnikiem VAT'u, na zasadach
    > ogólnych KPiR

    Pomieszaliście trochę rodzaje odliczeń :-)

    Jeśli jest na karcie, to nie odlicza paliwa i innych wydatków
    (rozliczenie dochodowego),
    ale jeśli jest VATowcem, to może odliczać
    VAT od innych wydatków i od paliwa
    (pod warunkiem, że ma "odpowiedni" samochod;
    myślę jednak, że ma osobowy, więc nie mógł odliczyć)

    Jeśli jest na karcie, to nie może rozliczać się z żoną.

    Skoro odliczał paliwo (jako koszt, a nie VAT z paliwa)
    i rozliczał się z żoną, to znaczy, że nie był na karcie.

    Nie wierzę, żeby US nie wyłapał od razu
    takiego błędu w rozliczeniu rocznym.

  • 6. Data: 2003-11-10 17:26:06
    Od: n...@s...strefa.pl (SDD)

    Poczeka sie pare latek az urosna odsetki i wtedy sie wylapie :)

    --
    Zaloz prywatne forum:
    http://forum.onet.pl

  • 7. Data: 2003-11-10 20:35:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 10 Nov 2003, Mario wrote:

    wKF: jakbyś mógł "odpowiadać pod" cytatem...

    >+ To teraz nie rozumiem mój znajomy miał taksówkę, rozliczał się na kartę
    >+ podatkową i mógł odliczyć paliwo i rozliczał się z żoną ...

    Hm... To może ktoś wyjaśni jak to jest:
    +++++++
    Art. 6. 1. Małżonkowie podlegają odrębnemu opodatkowaniu
    od osiąganych przez nich dochodów.
    2. Małżonkowie podlegający obowiązkowi podatkowemu,[...]
    mogą być jednak, z zastrzeżeniem ust. 8, na wniosek wyrażony
    we wspólnym zeznaniu rocznym opodatkowani łącznie[...]
    8. Sposób opodatkowania, o którym mowa w ust. 2 i 4, nie ma
    zastosowania w sytuacji, gdy chociażby do jednego z małżonków,
    [...] mają zastosowanie przepisy ustawy z 20 listopada 1998 r.
    o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów
    osiąganych przez osoby fizyczne
    -----

    W tej ustawie jest zarówno ryczałt ewidencjonowany jak i karta.
    W którym roku "znajomy" tak się rozliczał ? (przepisy
    mogły się zmienić !!)
    Może US nie sprawdził (jeszcze?) jego deklaracji ?

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2003-11-10 20:47:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 10 Nov 2003, SDD wrote:
    [...]
> [...]
    >+
    >+ A niby po co mialby wylapywac ?
    >+ Poczeka sie pare latek az urosna odsetki i wtedy sie wylapie :)

    No niestety... :(
    Taka praktyka powinna być zakazana.
    W możliwie najprostszy sposób: nienaliczanie dalszych odsetek
    karnych po 2 latach od złożenia deklaracji.
    Inaczej wszyscy piszą o "hodowaniu odsetek" - i co z tego :(

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)