    From: "Kaizen" <x...@c...sz>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Kasa Mieszkaniowa
    Date: Fri, 12 Apr 2002 11:11:37 +0200

    Użytkownik "Grzegorz Witek" <g...@b...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:a967pk$pks$1@druid.ceti.com.pl...
    > Problem polega na tym, że mam zamiar kupić mieszkanie w maju, tj. jeszcze
    > przed końcem oszczędzania w KM. Czy w takim przypadku będę mógł przyjąć,
    że
    > środki z KM wydałem na cele mieszkaniowe, jeśli faktycznie fakturę za
    > mieszkanie dostanę miesiąc wcześniej?

    Poczytaj, co to są cele mieszkaniowe (w umowie i/lub ustawie). Może to być
    spłata kredytu zaciągniętego na cele mieszkaniowe.
    Jeżeli jednak na ten miesiąc pożyczysz pieniądze od wujka, cioci, babci itp,
    to będziesz miał problem.
    Sprawdź, czy bank, do którego należy Twoja kasa nie udziela kredytów
    "pomostowych" - to IMVHO najlepsze wyjście. Weź też pod uwagę, że czas od
    zakończenia oszczędzania do otrzymania kredytu z kasy to kilka miesięcy.
    Następny "drobiazg" to to, że żeby skożystać z ulgi podatkowej, musisz
    pieniążki przepuścić przez kasę (jak np w kasie uskładasz 50 000, mieszkanie
    kupisz za 150 000, to od podatku odliczysz tylko 30% z 50 000).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775