  • 1. Data: 2002-01-18 16:19:37
    Temat: Kasa fiskalna (?)
    Od: <s...@w...pl>

    Sprzedaż w ubiegłym miesiącu przekroczyła w mojej firmie 20 tys. Czy to
    oznacza że muszę mieć kasę fiskalną? od kiedy dokładnie? wszystko było co
    prawda na fakturę ale większość dla osób nie prowadzących działalności
    gospodarczej. Jak to jest liczy się sprzedaż poza fakturami, czy w ogóle
    sprzedaż dla klienta detalicznego?

  • 2. Data: 2002-01-18 19:21:39
    Temat: Re: Kasa fiskalna (?)
    Od: "Andrzej Smereka" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > prawda na fakturę ale większość dla osób nie prowadzących działalności
    > gospodarczej. Jak to jest liczy się sprzedaż poza fakturami, czy w ogóle

    § 5. RMF z dnia 22.XII.2000 w sprawie kas rejestrujących.
    Podatnicy rozpoczynający wykonywanie czynności, o których mowa w art. 2
    ustawy (w tym opłacający podatek dochodowy w formie karty podatkowej) w
    okresie od dnia 1 stycznia 2001 r. do dnia 31 grudnia 2001 r. obowiązani są
    do rozpoczęcia ewidencjonowania z dniem przekroczenia kwoty obrotu z
    działalności określonej w art. 29 ust. 1 ustawy, w wysokości 20000 zł.

    Dotyczy to sprzedaży dla osób fizycznych nie prowadzących działalności
    gospodarczej oraz osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą w
    formie indywidualnych gospodarstw rolnych.

    --
    Andrzej Smereka

    e-mail: a...@p...onet.pl

  • 3. Data: 2002-01-19 06:45:22
    Od: Tomasz Marcin Hippe <t...@c...com.pl>

    Andrzej Smereka wrote:

> [...]
    > gospodarczej oraz osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą w
    > formie indywidualnych gospodarstw rolnych.

    ...o ile nie jest to objęte zwolnieniem przedmiotowym, np. sprzedaż
    towarów wysyłkowo pod warunkiem uzyskania dowodów wpłaty przekazów
    pocztowych lub przelewów bankowych /nie dotyczy to płatnosci kartą
    kredytową/

    --
    pozdrowienia...

    tmh - 3/mia/100

    Galeria Przyjaciółki Rybki
    http://colisa.com.pl/konkurs/rybka2

    Internetowy Sklep Akwarystyczny COLISA - http://colisa.com.pl

  • 4. Data: 2002-01-19 09:29:40
    Od: <s...@w...pl>

    >... z dniem przekroczenia kwoty obrotu z
    > działalności określonej w art. 29 ust. 1 ustawy, w wysokości 20000 zł.
    > Andrzej Smereka

    dzięki, a co grozi za niedostosowanie się do tego?

  • 5. Data: 2002-01-19 09:41:19
    Od: "Andrzej Smereka" <a...@p...onet.pl>

    > dzięki, a co grozi za niedostosowanie się do tego?

    1.Podatnicy naruszający obowiązek określony w ust. 1, do czasu rozpoczęcia
    ewidencji obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas
    rejestrujących, tracą prawo do obniżenia podatku należnego o kwotę
    stanowiącą równowartość 30% podatku naliczonego przy nabyciu towarów i
    usług.
    2. Podatnicy, którzy rozpoczną ewidencjonowanie obrotu i kwot podatku
    należnego w obowiązujących terminach, mogą odliczyć od tego podatku kwotę
    wydatkowaną na zakup każdej z kas rejestrujących w wysokości 50% jej ceny
    zakupu (bez podatku od towarów i usług), nie więcej jednak niż 2500 zł.
    Jeżeli nie rozpoczniesz ewidencjonowania w terminie nie masz prawa do 50%
    zwrotu.
    --
    Andrzej Smereka

    a...@p...onet.pl

  • 6. Data: 2002-01-20 14:42:03
    Od: <s...@w...pl>

    >w wysokości 20000 zł.
    no chyba nie zupełnie bo dokładnie jest:

    § 1. 1. W okresie od dnia 1 stycznia 2001 r. do dnia 31 grudnia 2001 r.
    obowiązek ewidencjonowania obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu
    kas rejestrujących, zwany dalej "ewidencjonowaniem", dotyczy podatników,
    którzy nie byli przed tym okresem zobowiązani do rozpoczęcia
    ewidencjonowania i jednocześnie u których wysokość obrotów osiągniętych z
    działalności określonej w art. 29 ust. 1 ustawy z dnia 8 stycznia 1993 r. o
    podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym, zwanej dalej "ustawą",
    w ciągu 2000 r. przekroczyła kwotę 40.000 zł.

    a wiec dotyczy to osob ktore juz w 2000 roku prowadzily dzialalnosc, a
    20000 dotyczy chyba tylko rozliczajacy sie "na karcie podatkowej"?
    jak to jest?

  • 7. Data: 2002-01-21 09:46:12
    Od: "Andrzej Smereka" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > w ciągu 2000 r. przekroczyła kwotę 40.000 zł.
    > a wiec dotyczy to osob ktore juz w 2000 roku prowadzily dzialalnosc

    I tutaj wszystko się zgadza.

    >a 20000 dotyczy chyba tylko rozliczajacy sie "na karcie podatkowej"?
    > jak to jest?

    §3.1. W okresie do dnia 31 grudnia 2000r zwalnia się z obowiązku określonego
    w art.29 ust.1 ustawy podatników opłacających podatek dochodowy w formie
    karty podatkowej.
    2. Podatnicy rozpoczynający działalność gospodarczą w okresie od dnia 1
    stycznia 2000r. do dnia 31 grudnia 2000r. obowiązani są do ewidencjonowania
    z dniem przekroczenia w roku podatkowym obrotu z działalności określonej w
    art. 29 ust.1 ustawy w wysokości 20 000zł z zastrzeżeniem ust.1.

    --
    Andrzej Smereka

    a...@p...onet.pl

  • 8. Data: 2002-01-21 11:13:35
    Od: "Andrzej Smereka" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Smereka" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > z dniem przekroczenia w roku podatkowym obrotu z działalności określonej w
    > art. 29 ust.1 ustawy w wysokości 20 000zł z zastrzeżeniem ust.1.

    Pomyłkowo powołałem się na § 3 rozporządzenia , który dotyczył 2000 roku.
    W roku 2001 obowiązuje § 5 RMF z dnia 22 grudnia 2000 r Dz.U 121 poz.1295
    § 5. Podatnicy rozpoczynający wykonywanie czynności, o których mowa w art. 2

  • 9. Data: 2002-01-21 17:25:48
    Od: <s...@w...pl>

    a niech to ...