  • 1. Data: 2002-05-17 10:46:24
    Temat: Kasa fiskalna -definicja limitu 20000zł
    Od: "waszko" <w...@p...fm>

    Witam!Rozpoczynam DG -sklep internetowy ze sprzętem komputerowym ,w
    większości sprzedaż będzie się odbywała wysyłkowo a pieniądze będą wpływały
    na konto .Jeżeli prowadziłbym sprzedaż wyłącznie poprzez konto to nie muszę
    mieć kasy fiskalnej ,lecz chcę kupującym z mojego miasta dostarczać towar
    również do domu wtedy zapłata będzie w gotówce do ręki i w tym wypadku
    powinienem to wbić na kasę .
    Pytanie brzmi czy do limitu początkowego 20000zł po przekroczeniu którego
    należy instalować kasę fiskalną sumuję wszystkie wpływy ze sprzedaży dla
    osób fiz. nie prowadzących DG którzy dokonali wpłaty na konto i od których
    pobierałem należność do ręki ,czy tylko zliczam wpływy od drugiej grupy?
    A drugie pytanie to,czy można kupić kasę fisk. używaną i jakie powinna
    spełniać wymogi?
    Z góry dziękuję za pomoc.

    Waszko

  • 2. Data: 2002-05-17 10:50:14
    Temat: Re: Kasa fiskalna -definicja limitu 20000zł
    Od: "hocus" <n...@d...gliwice.pl>

    Hej!

> [...]
    > mieć kasy fiskalnej ,lecz chcę kupującym z mojego miasta dostarczać towar
    > również do domu wtedy zapłata będzie w gotówce do ręki i w tym wypadku

    Raczej nie jestem autorytetem w tych sprawach, ale mam znajomego, który
    prowadzi internetowy sklep z kwiatkami, wpływy ma z tego co mi wiadomo
    wyłącznie z transakcji przeprowadzanych z pomocą kart kredytowych, lecz
    mówił mi, że kasę fiskalną musi prowadzić.

    Pozdrawiam
    Hocus

  • 3. Data: 2002-05-17 11:50:15
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

    prowdzisz sprzedaz na rzecz osob nie prowadzacych DG a wiec musisz miec kase
    fiskalna, co z paragonem ? chyba powinienes wysylac kazdemu kupujacemu
    wydruk z kasy , ja wiem ze to glupie ale chyba nikt nie przewidzial ze
    nabywcy detaliczni beda placic na konto. Zastrzegam nie wiem moze sa
    jakies wyjatki dla sprzedazy internetowej

    jacek

  • 4. Data: 2002-05-17 14:58:59
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik waszko <w...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ac2n1i$2gfr$...@n...ipartners.pl...
> [...]
    > osób fiz. nie prowadzących DG którzy dokonali wpłaty na konto i od których

    Tak

    Orka

  • 5. Data: 2002-05-18 09:34:17
    Od: "HANIA" <h...@w...pl>

    Na pierwsze pytanie już uzyskałeś odpowiedź. Co do drugiego to wydaje mi
    się, ze nie opłaca się kupować używanej kasy, ponieważ kasa raz
    sfiskalizowana nie może służyć innemu podatnikowi, chyba, że wymieni się
    pamięć fiskalną, a to chyba jest w niej najdroższe.
    Pozdrawiam. Hania.

  • 6. Data: 2002-05-18 10:23:27
    Od: Tomasz Marcin Hippe <t...@c...com.pl>

    hocus wrote:

> [...]
    > wyłącznie z transakcji przeprowadzanych z pomocą kart kredytowych, lecz
    > mówił mi, że kasę fiskalną musi prowadzić.

    własnie dlatego że karty kredytowe. Tak samo jakby przyjmował czeki.
    jedynie przelewy bankowe i przekazy pocztowe są wyjęte z fiskalizacji

    --
    pozdrowienia...

    Tomasz Marcin Hippe (tmh - 3/mia/100)

    Aqualog w Polsce - Aqualog w Colisie
    Katalogi referencyjne dla akwarystów - colisa.com.pl

  • 7. Data: 2002-05-21 17:38:09
    Temat: Odp: Kasa fiskalna -definicja limitu 20000zł
    Od: "Marek A. Czepil" <m...@m...to>

    Użytkownik "HANIA" <h...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    się
    > pamięć fiskalną, a to chyba jest w niej najdroższe

    Opłacalne, czy nie - można policzyć. Koszt kasy z "drugiego obiegu" to
    ok. 300 - 500 zł, następne 500 - 700 (w zależności od
    dystrybutora/producenta) to koszt modułu fisklnego, na pewno
    dealer/serwis doliczy sobie ok 100 - 150 zł za "konserwację" oraz
    koszty przesyłek itp (wymiany modułu dokonuje tylko serwis fabryczny).
    Łatwo więc policzyć, że taka używana kasa będzie kosztowała ok 1000 -
    1400 (netto). Zastanów się, czy nie lepiej kupić kasę nową (z minimum
    roczną gwarancją) za podobne pieniądze?

    ### Marek A. Czepil # tel. +48502 55 30 30 ###
    ### m...@m...to # GG 3244493 ###

  • 8. Data: 2002-05-22 20:38:47
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Fri, 17 May 2002 12:46:24 +0200), "waszko"
    <w...@p...fm> był(a) napisał(a):

    >A drugie pytanie to,czy można kupić kasę fisk. używaną

    Możesz, ale musisz wymienić moduł fiskalny, co np. w przypadku Elzabu
    jest około 500zł, więc policz, czy Ci się opłaca.

    >i jakie powinna>spełniać wymogi?

    Mieć homologację, działać...

    --
    Jego Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 9. Data: 2002-05-22 20:39:59
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Sat, 18 May 2002 11:34:17 +0200), "HANIA"
    <h...@w...pl> był(a) napisał(a):

> [...]
    >sfiskalizowana nie może służyć innemu podatnikowi, chyba, że wymieni się
    >pamięć fiskalną, a to chyba jest w niej najdroższe.

    No i to z przyczyn ideologicznych, bo z przyczyn technicznych jest to
    EPROM kasowany w kilka minut...