    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Kasa fiskalna i Internet
    Date: Thu, 21 Aug 2003 00:35:16 +0200

    On Wed, 20 Aug 2003, WojtekW wrote:

    >+ > IMHO - to zależy od sposobu płatności. Najwyraźniej zamiarem ustawodawcy
    >+ > jest pilnowanie nieodwracalnej rejestracji operacji, i np. płatności
    >+ > bankowe oraz wprowadzenie do kasy się na ten pomysł łapią.
    >+ Tzn. łapią się na kasy czy zwolnienie.

    IMO - zwolnienie. Miałem na myśli: "jak rejestrujesz nieodwracalnie",
    kasa i bank spełnia te wymogi (każde z osobna).
    +++++++++++
    Rozporzšdzenie Ministra Finansów 1) z dnia 23 grudnia 2002 r. w sprawie
    kas rejestrujšcych
    [zmieniany 26 lutego 2003 roku]
    Załšcznik nr 1

    WYKAZ CZYNNOŒCI ZWOLNIONYCH Z OBOWIĽZKU EWIDENCJONOWANIA
    II. Inne czynnoœci
    49.
    Sprzedaż nieruchomoœci, sprzedaż towarów w systemie wysyłkowym (pocztš lub
    przesyłkami kurierskimi) oraz œwiadczenie usług, za które to
    czynnoœci zapłata w całoœci następuje za
    poœrednictwem poczty lub banku na rachunek bankowy
    podatnika, z wyłšczeniem płatnoœci
    dokonywanych czekiem, bankowš kartš płatniczš lub
    kredytowš, przy czym z dowodów tych
    jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie transakcji
    zapłata dotyczyła 1), 3)
    1) Nie dotyczy podatników, którzy rozpoczęli ewidencjonowanie tych usług
    (sprzedaży towarów) przed dniem 1 stycznia 2003r
    3) W zakresie sprzedaży wysyłkowej towarów korzystanie ze zwolnienia
    możliwe jest tylko przez podatników, którzy
    niezależnie od innych wymogów dotyczšcych zwolnienia z ewidencjonowania
    prowadzš szczegółowš ewidencję dowodów
    zapłaty, na podstawie której można ustalić również dane (w tym adres)
    osoby fizycznej nieprowadzšcej działalnoœci
    gospodarczej lub osoby fizycznej prowadzšcej działalnoœć gospodarczš w
    formie indywidualnego gospodarstwa rolnego, na
    rzecz której dokonano wysyłki towarów.
    ---------

    Uprzedzam że możesz wpaść w szpony Eksperta (na przykład), kiedyś
    się z nim ściąłem lekko na *.prawo - bo wziął w obronę
    podatnika niezadowolonego że sprzedawca mu powiedział "nazwisko
    albo nie sprzedam" :> (nie napisał o co chodziło, ale dla
    zasady Jacek rzucił się na ustawę o ochronie danych osobowych
    - a ja mu wyciągnąłem jakiś podobny do ww. przepis dot.
    opodatkowania "kartowicza" :) i... ciekaw jestem czy znowu
    mi się oberwie ;))
    OT, ale archiwum tu:
    http://groups.google.com/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&i
    nlang=pl&th=53e430c14d3473cf&rnum=3

    >+ Ja słyszałem opinię, że dokładna rejestracja danych wpłacających (a przy
    >+ przelewie te dane masz) jest zwolnieniem z kasy. Ale potwierdzenia w
    >+ przepisach znaleźć nie mogę..

    Słabo szukasz ;)
    I źle ująłeś: nie "zwalnia z kasy" ale "nie podlega rejestracji",
    nie można wykluczyć że będzie to kiedyś miało znaczenie :)

    >+ > Chciałbyś aby *twój system* był traktowany jak kasa fiskalna ? :)
    >+ > Zdajesz sobie sprawę że pamięć fiskalna (w kasie) jest *fizycznie*
    >+ > zabezpieczona (plombą !) przed niepowołanymi modyfikacjami ?
    >+ Może nie system, ale np. wyciągi. Są trwałe i niemodyfikowalne. System jest
    >+ przecież tylko "pochodną wpłat" + uwaga wyżej.

    Chwila.
    W *oryginalnym* pytaniu nie było *ani słowa* o rodzaju płatności !!
    Ja się na korzystanie z wróżek nie piszę, nawet jak sama Maddy
    sugeruje że się podejmie ;>
    A z pytania "...ale w systemie będzie rejestrowane..." mogę
    wyciągnąć TYLKO takio wniosek, że pytający uważał iż jak
    "system zarejestruje" to ma to moc fiskalną :]
    Jeśli system rejestruje *wyłącznie* operacje bankowe
    - to rozmowa jest inna :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)