    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Kasa fiskalna + sprzedaż przez internet
    Date: Thu, 17 Jul 2008 14:35:34 +0200

    On Wed, 16 Jul 2008, bielen2k wrote:

    > 2) Co zrobić jeżeli pieniądze wpłynęły mi na konto a ja w tym czasie
    > byłem nieobecny (np byłem w delegacji 3 dni)?

    Stwierdzić, że o ile nie są to towary wyłączone w par.4 rozporządzenia
    to na początek w ogóle nie ma "obowiązku kasy"?
    :)
    A jeśli taki obowiązek jest, to skoro pytasz:

    > 1) Jeżeli klient na Allegro zakupi towar po przez "kup teraz"
    > to z jakim dniem mam wystawić paragon?

    ...poddam pod dyskusję następującą tezę: jeśli mamy towar oznaczony
    wyłącznie co do gatunku, to w dniu wysyłki.

    Dlaczego?

    http://www.gofin.pl/nowe_okno.php?id_temat_html=2836
    0&id_pismo=509&i=0
    +++
    22) sprzedaży - rozumie się przez to
    [...po polsku: "mamy tu wewnętrzną definicję i z innymi definicjami
    Wysoki Sejm każe się wypchać, nie mają zastosowania]

    odpłatnš dostawę towarów [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Art. 7.
    1. Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1,
    rozumie się
    przeniesienie prawa do rozporzšdzania towarami jak właœciciel
    ^^^^^^^^^
    [...]
    ---

    O to to.
    I jesteśmy w domu.
    Znaczy:
    _117.html
    +++
    § 2. Jeżeli przedmiotem umowy zobowišzujšcej do przeniesienia własnoœci sš
    rzeczy oznaczone tylko co do gatunku, do przeniesienia własnoœci potrzebne
    jest przeniesienie posiadania rzeczy.
    Art. 544
    § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma być przesłana przez sprzedawcę do miejsca,
    które nie jest miejscem spełnienia œwiadczenia, poczytuje się w razie
    wštpliwoœci, że wydanie zostało dokonane z chwilš, gdy w celu dostarczenia
    rzeczy na miejsce przeznaczenia sprzedawca powierzył jš przewoŸnikowi
    trudnišcemu się przewozem rzeczy tego rodzaju.
    ---

    "W razie wątpliwosci".
    Czy z oferty na allegro wynikało co innego?

    pzdr, Gotfryd