    From: "" <s...@b...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Kasamieszkaniowa - wpłata incydentalna
    Date: 30 Jul 2003 15:47:22 +0200

    Witam
    >Znalazłem w sieci stanowisko jakiegoś US, który uważa, że "incydentalna wpłata
    >do KM nie daje możliwości skorzystania z ulgi".

    Liczy się to co masz na papierze, tzn. jeśli zrobiłeś aneks do umowy wpłaciłeś
    większą kwotę i drugim aneksem zmniejszyłeś kwotę do poprzedniej, no i oczywiści
    całość jest zgodna z warunkami oszczędzania w KM twojego banku to żaden US
    nie może tego zakwestionować.
    Systematyczność wpłat jest spełniona jeśli systematycznie co miesiąc przez trzy
    lata wpłacasz pieniądze co do wysokości wpłat to ograniczają je twoje zdolności
    finansowe i regulamin KM.
    Ja w poprzednim roku wpłacałem po 100 zł a pod koniec roku wpłaciłem ponad 30000
    Jak co roku miałem kontrolę, pan z US jak to zobaczył to kazał pokazać aneksy
    wpisał do protokołu i przeszedł dalej.

    >Incydentalna wpłata - zgodnie z definicja KM to taka, ktora nie jest wplacana
    >minimum przez 6 miesiecy, a przekracza 3x poprzednią wpłatę.
    >AFAIR spotkałem się z opinią (i praktyką KM), że jedynym warunkiem
    skorzystania
    >z ulgi podatkowej jest systematycznośc wpłat, a nie ich wysokość.

    Co do wpłaty incydentalnej to takie pojęcie występuje w regulaminie KM BPH
    ale w ujęciu do kwoty przyszłego kredytu a nie możliwości wpłat.
    Nie jestem pewien ale inne kasy mieszkaniowe ograniczają kwotę o jaką możesz
    podwyższyć wpłatę zatem jednorazowe wpłaty są tam w ogóle niemożliwe.
    Zgodnie z tą definicją jeśli w jednym miesiącu wpłacisz 10000 a w drugim 20000
    to pierwsza wpłata jest incydentalna ale druga już nie.

    Tak przy okazji to sprawdź czy w twoim regulaminie (ale tym wydrukowany
    i podpisanym przez ciebie) jest zapis o wpłatach incydentalnych, bo u mnie
    takiego punku nie ma.
    Regulaminy kasy się nieznacznie zmieniały w czasie a liczy się to co podpisałeś.

    Pozdrawiam
    SJ