  • 1. Data: 2003-07-30 11:03:11
    Temat: Kasamieszkaniowa - wpłata incydentalna
    Od: "Karol" <a...@W...onet.pl>

    Znalazłem w sieci stanowisko jakiegoś US, który uważa, że "incydentalna wpłata
    do KM nie daje możliwości skorzystania z ulgi".

    Incydentalna wpłata - zgodnie z definicja KM to taka, ktora nie jest wplacana
    minimum przez 6 miesiecy, a przekracza 3x poprzednią wpłatę.

    AFAIR spotkałem się z opinią (i praktyką KM), że jedynym warunkiem skorzystania
    z ulgi podatkowej jest systematycznośc wpłat, a nie ich wysokość.

    Co o tym sądzicie ?

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 2. Data: 2003-07-30 11:40:31
    Temat: Re: Kasamieszkaniowa - wpłata incydentalna
    Od: "yksnimak" <y...@N...poczta.onet.pl>

    "Karol" <a...@W...onet.pl> wrote in message
    > Znalazłem w sieci stanowisko jakiegoś US, który uważa, że "incydentalna
    wpłata
    > do KM nie daje możliwości skorzystania z ulgi".

    To jest stanowisko tylko 'jakiegos US'. Gdybys wiedzial jakiego, to mozna by
    bylo poprosic ich o uzasadnienie na pismie. Musieliby to poprzec zapisami z
    ustawy/rozporzadzenia. a takowych IMHO nie ma.
    Ja ta robie od dwoch lat i robi tak duzo ludzi ktorych umowa zawarta z KM
    przewiduje aneks do niej 2 razy w roku zmieniajacy wysokosc wplacanych rat.

    Pozdrawiam,
    Rafal

  • 3. Data: 2003-07-30 11:50:18
    Od: "Karol" <a...@W...onet.pl>

    > "Karol" <a...@W...onet.pl> wrote in message
    > wpłata
    >
    > To jest stanowisko tylko 'jakiegos US'. Gdybys wiedzial jakiego,

    wiem, I US Toruń, z dnia 11.02.2003 !

    > to mozna by
    > bylo poprosic ich o uzasadnienie na pismie. Musieliby to poprzec zapisami z
    > ustawy/rozporzadzenia. a takowych IMHO nie ma.

    Argumentacja jest cienka. Napisali krotko "incydentalna oznacza przypadkową ,
    uboczną, okolicznosciową ... nie może byc uznana za wplate zwiazana z
    systematycznym oszczedzaniem..."

    > Ja ta robie od dwoch lat i robi tak duzo ludzi ktorych umowa zawarta z KM
    > przewiduje aneks do niej 2 razy w roku zmieniajacy wysokosc wplacanych rat.

    Ty od dwóch lat. A KM istnieją od co najmniej 1997 roku. I wszyscy tak robili
    wcześniej :-)
    Spali w tym Toruniu czy co...

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 4. Data: 2003-07-30 12:58:22
    Od: "yksnimaK" <y...@N...poczta.onet.pl>

    "Karol" <a...@W...onet.pl> wrote in message
    [...]
    > Argumentacja jest cienka. Napisali krotko "incydentalna oznacza
    przypadkową ,
    > uboczną, okolicznosciową ... nie może byc uznana za wplate zwiazana z
    > systematycznym oszczedzaniem..."

    No co ty? Masz to na pismie? Ten chory kraj mnie coraz czesciej zaskakuje
    :(. A kim oni sa zeby interpretowac w ten sposob slowo 'systematyczne' ? Co
    to znaczy 'przypadkowa'? To kolejna rata, zaplanowana - wplacona w terminie,
    zgodnie z ustalonym planem i zgodnie z umowa, a jej wysokosc jest ustalona
    aneksem. To jest po prostu skok na kase - mieszkaniowa w dodatku !
    Ja stad wyjezdzam. Pa!

    Rafal

  • 5. Data: 2003-07-30 13:47:22
    Od: "" <s...@b...pl>

    Witam
    >Znalazłem w sieci stanowisko jakiegoś US, który uważa, że "incydentalna wpłata
    >do KM nie daje możliwości skorzystania z ulgi".

    Liczy się to co masz na papierze, tzn. jeśli zrobiłeś aneks do umowy wpłaciłeś
    większą kwotę i drugim aneksem zmniejszyłeś kwotę do poprzedniej, no i oczywiści
    całość jest zgodna z warunkami oszczędzania w KM twojego banku to żaden US
    nie może tego zakwestionować.
    Systematyczność wpłat jest spełniona jeśli systematycznie co miesiąc przez trzy
    lata wpłacasz pieniądze co do wysokości wpłat to ograniczają je twoje zdolności
    finansowe i regulamin KM.
    Ja w poprzednim roku wpłacałem po 100 zł a pod koniec roku wpłaciłem ponad 30000
    Jak co roku miałem kontrolę, pan z US jak to zobaczył to kazał pokazać aneksy
    wpisał do protokołu i przeszedł dalej.

> [...]
    skorzystania
    >z ulgi podatkowej jest systematycznośc wpłat, a nie ich wysokość.

    Co do wpłaty incydentalnej to takie pojęcie występuje w regulaminie KM BPH
    ale w ujęciu do kwoty przyszłego kredytu a nie możliwości wpłat.
    Nie jestem pewien ale inne kasy mieszkaniowe ograniczają kwotę o jaką możesz
    podwyższyć wpłatę zatem jednorazowe wpłaty są tam w ogóle niemożliwe.
    Zgodnie z tą definicją jeśli w jednym miesiącu wpłacisz 10000 a w drugim 20000
    to pierwsza wpłata jest incydentalna ale druga już nie.

    Tak przy okazji to sprawdź czy w twoim regulaminie (ale tym wydrukowany
    i podpisanym przez ciebie) jest zapis o wpłatach incydentalnych, bo u mnie
    takiego punku nie ma.
    Regulaminy kasy się nieznacznie zmieniały w czasie a liczy się to co podpisałeś.

    Pozdrawiam
    SJ

  • 6. Data: 2003-07-30 14:02:19
    Od: "yksnimaK" <y...@N...poczta.onet.pl>

    <s...@b...pl> wrote in message
> [...]
    30000
    > Jak co roku miałem kontrolę, pan z US jak to zobaczył to kazał pokazać

    Amen! A juz mialem wyjezdzac :).
    A teraz zagadka - dlaczego Torun zakwestionowal taka wplate? Moze dlatego ze
    ktos mial zgodnie z umowa zaplacic 1000 a wplacil 20000 (na poczet
    przyszlych rat) i odliczyl te wieksza kwote?

    Rafal

  • 7. Data: 2003-07-30 14:17:29
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "yksnimaK" <y...@N...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ktos mial zgodnie z umowa zaplacic 1000 a wplacil 20000 (na poczet
    > przyszlych rat) i odliczyl te wieksza kwote?

    Polecam strone US Torun.
    Jak ja znajde to zaraz podesle linka.

    Karol

  • 8. Data: 2003-07-30 14:29:02
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    > A teraz zagadka - dlaczego Torun zakwestionowal taka wplate?

    http://www.izba-skarbowa.bydgoszcz.pl/orzeczenia/pit
    /index.php?showallfiles=
    1

    To powinien byc ten plik z 29.05.2003: "odliczenia z tytułu gromadzenia
    oszczędności w kasie mieszkaniowej".

    Karol

  • 9. Data: 2003-07-30 15:05:39
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    /index.php?showallfiles=
    > 1
    >
    > To powinien byc ten plik z 29.05.2003: "odliczenia z tytułu gromadzenia

    Sprostowanie (nie ma Adobe):
    raczej to bedzie plik z 12.03.2003: "czy wpłaty incydentalne dokonywane po 1
    stycznia 2002 roku, których wysokość każdorazowo określana jest w aneksach
    do umowy (sporządzanych również po 1 stycznia 2002 roku), a zwiększające
    sumę oszczędności zgromadzonych w Kasie mieszkaniowej, mogą stanowić
    podstawę do 30% odpisu podatkowego".

    Karol

  • 10. Data: 2003-07-30 15:36:29
    Od: "yksnimaK" <y...@N...poczta.onet.pl>

    "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl> wrote in message

> [...]
    > do umowy (sporządzanych również po 1 stycznia 2002 roku), a zwiększające
    > sumę oszczędności zgromadzonych w Kasie mieszkaniowej, mogą stanowić

    Uzasadnienie nie jest jasne dla mnie do konca. Po pierwsze dlaczego
    interesant odliczyl za 2001 rok tylko 30 zl (30% z jednej wplaty), a umowe
    mial od 31 I 2001 roku, czyli przez caly rok wplacil 100 zl ? Poza tym
    pisza, ze aneks wprost mowil o wplacie incydentalnej za jeden miesiac. Ja,
    kiedy podpisywalem aneks, to zawsze bylo tam napisane, ze zmieniona kwote
    raty place do konca okresu oszczedzania (tylko ze nastepny aneks podobnej
    tresci podpisywalem miesiac pozniej). Z tego wynika, ze to zalezy od umowy z
    Kasa Mieszkaniowa.
    Urzad odpowiedzial na podstawie danych ktore otrzymal, wiec albo pozostaje
    odwolanie do NSA, albo cieszyc sie ze Torun daleko :)

    Rafal