  • 1. Data: 2006-01-31 23:39:27
    Temat: Kasy raz jeszcze...
    Od: "gieroj44" <g...@w...pl>

    Witam.

    Rozpoczalem we wrzesniu 2005, nie jestem na Vat, w 2005 zrobilem obrot 11
    tys i kazda sprzedaz na rachunku, ale nie wszystkie z NIP. Czy to cos
    zmienia w sprawie tej chol... kasy czy i tak mi sie dostanie po glowie??

    Pozdrawiam.

    --
    KOSMED - Profesjonalny sprzęt kosmetyczny.
    0-502-981-882.

  • 2. Data: 2006-02-01 11:47:15
    Temat: Re: Kasy raz jeszcze...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 1 Feb 2006, gieroj44 wrote:

    > Witam.
    >
    > Rozpoczalem we wrzesniu 2005, nie jestem na Vat, w 2005 zrobilem obrot 11
    > tys i kazda sprzedaz na rachunku, ale nie wszystkie z NIP. Czy to cos
    > zmienia w sprawie tej chol... kasy

    IMHO nie :)

    > czy i tak mi sie dostanie po glowie??

    A tego wykluczyć nie można - ale "oberwanie kasą po głowie" nie
    powinno (zna ktoś jakiś powód??) nic zmienić co do obowiązku kasy.
    Czy oberwiesz, czy nie oberwiesz - wykazanie NIP na nic nie wpłynie.
    Jest tylko jedno zwolnienie przy którym liczy się podanie danych
    kupującego - to "na ilość usług i faktur", AFAIR żadne inne nie
    wchodzi w rachubę.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2006-02-01 13:05:25
    Od: "gieroj44" <g...@w...pl>

    Witam.

    Czyli rozumiem ze jesli wypisywalem na kazdego kupujacego rachunek to nie
    musze nadal prowadzic kasy... tak? Bo sie juz zakrecilem... przeciez jesli
    bede sprzedawal tylko firmom to nie musze posiadac kasy... rozumiem ze NIP
    nie stanowi o firmie ale... no wlasnie jak to jest?

    Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2006-02-01 19:21:42
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to środa 01 luty 2006 14:05, gdy gieroj44 napisał(a) coś na
    pl.soc.prawo.podatki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

> [...]
    > bede sprzedawal tylko firmom to nie musze posiadac kasy... rozumiem ze NIP
    > nie stanowi o firmie ale... no wlasnie jak to jest?

    No właśnie tak.

    Odbiorcami są także osoby fizyczne -- kasia obowiązkowa. Nawet jeśli się
    będzie kurzyła.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 5. Data: 2006-02-01 21:01:32
    Od: TBL aka TLZ <t...@w...info.pl>

    > No właśnie tak.
    >
    > Odbiorcami są także osoby fizyczne -- kasia obowiązkowa. Nawet jeśli się
    > będzie kurzyła.

    Dziś byłem u doradców finansowych (czasem ich serwisuje komputerowo) i
    dowiedziałem się ze jak:
    Nie jestem VATowcą, wszystko (usługi serwisowe, dostęp do sieci
    komputerowej, części komputerowe) sprzedaję na rachunki, nie
    przekroczyłem 20tys. w 2005, kiedy rozpocząłem D.G. to NIE MUSZĘ KUPOWAĆ
    TEJ CHOLERNEJ KASY. W związku z tym dzielę się tą wiadomością!

    --
    TBL, Harvesterkom polecam: t...@d...pl r...@w...pl
    r...@s...info p...@w...pl a...@o...pl

  • 6. Data: 2006-02-01 21:08:02
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <t...@w...info.pl> napisal(a):

> [...]
    > przekroczyłem 20tys. w 2005, kiedy rozpocząłem D.G. to NIE MUSZĘ KUPOWAĆ
    > TEJ CHOLERNEJ KASY. W związku z tym dzielę się tą wiadomością!

    Szkoda, że Ministerstwo Finansów ma inne zdanie.
    --
    Samotnik

  • 7. Data: 2006-02-01 21:44:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 1 Feb 2006, gieroj44 wrote:

    > Witam.
    >
    > Czyli rozumiem ze jesli wypisywalem na kazdego kupujacego rachunek to nie
    > musze nadal prowadzic kasy... tak?

    Nie.

    > Bo sie juz zakrecilem... przeciez jesli
    > bede sprzedawal tylko firmom

    Ale oświadczenie "sprzedaję tylko firmom" to jest INNE oświadczenie
    niż "sprzedaję wyłącznie na faktury lub rachunki" !!
    To drugie można rozumieć tak że sprzedajesz RÓWNIEŻ "ludności", tyle
    że każdemu ludziowi ;) wciskasz rachunek.

    > to nie musze posiadac kasy... rozumiem ze NIP
    > nie stanowi o firmie

    Nie stanowi. Bo każdy może go mieć.

    I bodaj Tristan Alder lat temu kilka wyrzekał na takich prowadzących
    DG którzy rejestrują DG *bez* opcjonalnego "innego określenia"
    w firmie. Przepisy pozwalają zarejestrować DG jako "Jan Kowalski"
    (bez dopisków w stylu "Jan Kowalski ślusarstwo" czy "Jan
    Kowalski PHS Turkus) - i sprzedawca ma wtedy zgryz,
    Jak nie dopilnuje żeby na f-rze był tekst "oświadczam że zakup
    dokonywany jest na cele działalności gospodarczej" *podpisany*
    przez nabywcę, to można mu taką f-rę policzyć do "zakupów
    dokonywanych przez osoby nie prowadzące DG".
    Czyli liczącą się do kasy fiskalnej.

    Polecam spessygnaturkę ;) (celowo bez delimitera)

    pozdrowienia, Gotfryd
    O: No bo normalnie to każdy czyta z góry na dół...
    P: Dlaczego ???
    O: Pisanie nad cytatem !
    P: Co należy do bardziej wkurzajšcych obyczajów niektorych newsowiczów ?

  • 8. Data: 2006-02-02 20:41:09
    Od: TBL aka TLZ <t...@w...info.pl>

    > Szkoda, że Ministerstwo Finansów ma inne zdanie.

    Kasę musi posiadać płatnik VAT, a nieVATowiec nie musi :)

  • 9. Data: 2006-02-03 00:05:46
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    TBL aka TLZ wrote:

    > Kasę musi posiadać płatnik VAT, a nieVATowiec nie musi :)

    Ciekawe. To jakieś nowe orzeczenie?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/