    From: "Yennifer" <y...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Kiedy jest sie podatnikiem VAT?
    Date: Sat, 26 Apr 2003 12:14:41 +0200
    Sender: y...@a...pl@62.233.232.129

    wiadomości
    news:Pine.WNT.4.50.0304260124191.-41317769-100000@k6
    -2.portezjan.zabrze.pl..
    .

    > Najwyraźniej odpowiadasz na inne pytanie :)
    > To nie jest tak że do przekroczenia "kwoty magicznej" można
    > być zwolnionym z VAT. Są rodzaje DG przy których nie można
    > być zwolnionym i Yennifer najwyraźniej o to pyta.
    > IMHO - liczy się działalność "faktycznie wykonywana".
    > IMHO - tak samo jak przy problemie z ryczałtem.

    I tu pojawia sie pytanie w kwestii formalnej - czy zgloszenie VAT R -
    rejestracji jako podatnika Vat powinno nastapic wlasnie przed wyykonaniem
    uslugi obietej VAT? Moze w trakcie? Bo po wykonaniu - to chyba juz nie;-).
    Przeciez zeby moc skorzystac ze zwolnienia ze wzg na obrot -trzeba juz byc
    podatnikiem VAT i wybrac zwolnienie (VAT 6 bodajze?)

    Podam przykład. Firma zarejestrowala swoja dzialalnosc poprzez wpis do Ewid
    Dz Gosp - i jako zakres dzialalności podala usługi edukacyjne (zwol. z VAT)
    uslugi turystyczne (7% VAT), i np jeszcze sprzedaz (jakis maly sklepik).

    Firma otwiera prywatna szkole i swiadczy uslugi edukacyjne - i zadnej innej
    dzialalnosci nie prowadzi. Dzialalnosc przedmiotowo zwolniona z VAT -
    zadnych zgloszen VAT R, VAT 6.
    Po prostu nie jest "Vatowcem"

    Pojawia sie mozliwosc zorganizowania wycieczki - np. dla rodziców. Szkoła
    planuje taka wycieczke na powiedzmy "za miesiac". Czy powinna juz teraz
    zlozyc VAT R i potem Vat 6 - wybierajac zwolnienie ze wzgl. na obrot? Czy
    moze dopiero po wycieczce??? Ale przeciez musi jakos faktury wystawic(?).

    Jak to powinno wygladac???

    Gotfryd - widze ze wiesz o co mi chodzi :-) pomozesz rozwiklac te zagadke?

    --
    pozdr.
    Yenn