  • 1. Data: 2004-11-28 17:07:23
    Temat: Kiedy mozna placic podatek CIT zamiast PIT?
    Od: "Marian" <m...@p...onet.pl>

    Witam.
    Kiedy moge placic CIT zamiast PIT?

    1. Gdy jestem pracownikiem wykonujacym jakies uslugi i zakladam firme jednoosobowa.
    Wtedy z tego co wiem place CIT a nie PIT. Czy place to z pieniedzy trafiajacych
    do mojej kieszeni ?

    2. A co gdy jestem prezesem jakiejs firmy? Czy place wtedy PIT czy CIT? Czy mam
    wybor?

    Marian

  • 2. Data: 2004-11-28 17:23:46
    Temat: Re: Kiedy mozna placic podatek CIT zamiast PIT?
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "Marian" <m...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    trafiajacych
    > do mojej kieszeni ?
    > 2. A co gdy jestem prezesem jakiejs firmy? Czy place wtedy PIT czy CIT?

    ale sobie pytanie wymyśliłeś.
    CIT płacą osoby prawne, czyli sp. z o.o., sp. akcyjne itd (zerknij do ustawy
    o PDOP, www.mf.gov.pl ). Jeżeli założysz jednosoobową działalność osoby
    fizycznej to nadal płacisz PIT.

    Magdi

  • 3. Data: 2004-11-28 17:55:25
    Od: "Marian" <m...@p...onet.pl>

    > ale sobie pytanie wymyśliłeś.
    > CIT płacą osoby prawne, czyli sp. z o.o., sp. akcyjne itd (zerknij do ustawy
> [...]

    Na czym wiec polega "ucieczka w jednoosobowa dzialalnosc gospodarcza" ?

    Jaki podatek placi prezes firmy? Chodzi mi o to w jaki sposob go podwyzki PIT
    dotykaja.

    Prosze o odpowiedz.

    Marian

  • 4. Data: 2004-11-28 18:27:55
    Od: "Pawel Sikorski" <p...@l...plATAKZETO>

    > Na czym wiec polega "ucieczka w jednoosobowa dzialalnosc gospodarcza" ?
    Wydaje mi się, że na tym, że:
    - możesz generować koszty, w skutek czego zmniejsza się dochód,
    - możesz korzystać z podatku liniowego.

    > Jaki podatek placi prezes firmy? Chodzi mi o to w jaki sposob go podwyzki
    > PIT
    > dotykaja.
    Przy odpowiednio dużych dochodach przechodzi się do kolejnych progów
    podatkowych i zamiast 19% płaci np. 50% podatku.

  • 5. Data: 2004-11-28 19:02:24
    Od: "Marian" <m...@p...onet.pl>

    > Wydaje mi się, że na tym, że:
    > - możesz generować koszty, w skutek czego zmniejsza się dochód,
    > - możesz korzystać z podatku liniowego.
    Czyli caly czas placic 19%?

    > Przy odpowiednio dużych dochodach przechodzi się do kolejnych progów
    > podatkowych i zamiast 19% płaci np. 50% podatku.

    A czy mozliwe jest cos takiego:
    1. Jestem wlascicielem firmy, osiaga ona duze dochody, ale nie potrzebuje tych
    pieniedzy od razu, wiec gromadza sie one jako majatek firmy opodatkowany CITem.

    2. Gdy chce uzyskac te pieniadze jako moj prywatny majatek, przerejestrowuje
    firme na np. Slowacje i tam je pobieram placac tamtejszy 19% PIT.

    ?

  • 6. Data: 2004-11-28 21:25:32
    Od: "Pawel Sikorski" <p...@l...plATAKZETO>

    > Czyli caly czas placic 19%?
    Na to mi wygląda.

  • 7. Data: 2004-11-29 09:03:23
    Od: "robkor" <r...@k...net.pl>

    Użytkownik "Pawel Sikorski" <p...@l...plATAKZETO> napisał w
    wiadomości news:cod5ci$2vj$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Wydaje mi się, że na tym, że:
    > - możesz generować koszty, w skutek czego zmniejsza się dochód,
    > - możesz korzystać z podatku liniowego.

    No i można płacić mniejsze składki ZUS - na razie :-(

    Pozdrawiam
    robkor

  • 8. Data: 2004-11-29 09:30:37
    Od: "Sebo" <s...@n...pl>

    Marian wrote:

    > Na czym wiec polega "ucieczka w jednoosobowa dzialalnosc gospodarcza"

    Zakładasz działalność gospodarczą i płacisz liniowe 19%.

  • 9. Data: 2004-11-29 09:35:49
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Sebo napisał(a):

    > Zakładasz działalność gospodarczą i płacisz liniowe 19%.

    Oczywiście to nie jest takie hop siup bo nie można przejść na liniowe
    19% świadcząc usługi dla byłego pracodawcy a na ogół w 19% liniowego
    najbardziej chcą uciec osoby zatrudnione na umowę o pracę ("byłym"
    pracodawca jest przez rok od rozwiązania umowy).
    Ale za odpowiednią ilośc gotowki wszystko da sie zrobić ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 10. Data: 2004-11-29 10:18:13
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Przy odpowiednio dużych dochodach przechodzi się do kolejnych progów
    > podatkowych i zamiast 19% płaci np. 50% podatku.

    jak glupi to placi.

    P.