  • 1. Data: 2002-11-25 17:44:58
    Temat: Kiedy ujac w koszty
    Od: "roo" <o...@p...onet.pl>

    Mam tel. na DG. Rachunki przychodzą mi z reguły ok. 20 każdego miesiąca z 14
    dniowym terminem zapłaty - czyli w następnym miesiącu.
    Pytanie: w którym miesiącu zaksięgować to w miesiącu wystawienia FV, czy w
    miesiącu, w którym to zapłaciłem.

    Niby banalne - ale ....

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-11-25 20:45:35
    Temat: Re: Kiedy ujac w koszty
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "roo" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dniowym terminem zapłaty - czyli w następnym miesiącu.
    > Pytanie: w którym miesiącu zaksięgować to w miesiącu wystawienia FV, czy w

    Przy KPiR :
    1) dla celów PDoOF - w zależności od przyjętej metody memoriału (w chwili
    otrzymania f-ry) lub kosztu ( w chwili zapłaty)
    2) dla celów VAT - za datę otrzymania f-ry przyjmuje się datę zapłaty, a
    więc w chwili zapłaty.
    Jeśli przyjmujesz metodę memoriałową i termin zapłaty przypada w następnym
    miesiącu od daty faktycznego otrzymania f-ry, wówczas oczywiście suma
    kosztów w KPiR będzie inna, niż suma kosztów w zestawieniu VAT.
    Przy pełnej księgowości :
    1) zgodnie z zasadą memoriału
    2) tak jak przy KPiR
    Pozdrawiam. Andrzej R.

  • 3. Data: 2002-11-26 07:51:20
    Od: Nikt <n...@p...onet.pl>

    Andrzej R. wrote:

    > 14

    > 2) dla celów VAT - za datę otrzymania f-ry przyjmuje się datę zapłaty,
    > a więc w chwili zapłaty.

    1. Ktoś mi mówił, że w wypadku osób rozliczjących VAT kwartalnie zasada
    ta nie obowiązuje - rozliczają zawsze w kwartale wystawienia faktury.
    Proszę osoby wiedzące to lepiej o potwierdzenie lub zaprzeczenie.

    2. Był ostatnio jakiś wyrok (nie pamiętam NSA czy SN) kwestionjący
    konstytucyjność takiego opóźnionego odliczenia w wypadku faktur za
    energię elektryczną. I znów pytanie: czy wyrok ten dotyczy także
    przepisu o usługach telekomunikacyjnych

  • 4. Data: 2002-11-26 07:59:54
    Od: "Kinga" <r...@p...onet.pl>

    > Przy KPiR :
    > 1) dla celów PDoOF - w zależności od przyjętej metody memoriału (w chwili
    > otrzymania f-ry) lub kosztu ( w chwili zapłaty)

    a czy mozna na KPiR, tylko fv za telefony i energie ksiegowac matoda kasowa,
    a pozostale (paliwo, art.biurowe, ......) metoda memorialu?
    Kinga

  • 5. Data: 2002-11-26 09:13:31
    Od: Nikt <n...@p...onet.pl>

    Kinga wrote:

    > a czy mozna na KPiR, tylko fv za telefony i energie ksiegowac matoda
    > kasowa, a pozostale (paliwo, art.biurowe, ......) metoda memorialu?

    Nie

  • 6. Data: 2002-11-26 14:18:29
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 25 Nov 2002 21:45:35 +0100, "Andrzej R."
    <a...@p...onet.pl> zakodował:

    [...]
    >2) dla celów VAT - za datę otrzymania f-ry przyjmuje się datę zapłaty, a
    >więc w chwili zapłaty.
    [...]
    >2) tak jak przy KPiR

    A jakiś paragraf? Bo ustawa mówi o terminie płatności z faktury,
    niezależnie od daty i w ogóle zaistnienia faktu zapłaty.

    Art. 6 ustawy o VAT
    8b. Obowiązek podatkowy w podatku od towarów i usług powstaje z
    chwilą:

    1) upływu terminu płatności, jeżeli został on określony w umowie
    właściwej dla rozliczeń z tytułu:
    [...]
    b) świadczenia usług telekomunikacyjnych i radiokomunikacyjnych, z
    zastrzeżeniem ust. 9a,

    Chyba, że masz na myśli fakture MP, ale trudno byłoby tepsie wystawiać
    takową ;)

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 7. Data: 2002-11-26 22:37:45
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

    a jak to skomentowac?
    http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/3.html?numer=822&d
    ok=822.3.3.2.4.2.0.2.htm
    grzess

  • 8. Data: 2002-11-26 22:47:37
    Od: "Kinga" <r...@p...onet.pl>

    > Nie

    nie, poniewaz.................

  • 9. Data: 2002-11-26 23:08:39
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "grzess" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    > a jak to skomentowac?

    http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/3.html?numer=822&d
    ok=822.3.3.2.4.2.0.2.htm
    > grzess

    W jakim kontekscie chcesz ten komentarz?

    Karol

  • 10. Data: 2002-11-26 23:53:03
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

    > W jakim kontekscie chcesz ten komentarz?

    stanowiska nsa odnosnie rozliczania f-r za uslugi telekomunikacyjne
    grzess