  • 11. Data: 2002-11-26 23:54:49
    Temat: Re: Kiedy ujac w koszty
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 26 Nov 2002 23:37:45 +0100, "grzess" <k...@w...pl>
    zakodował:

    >http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/3.html?numer=822&
    dok=822.3.3.2.4.2.0.2.htm

    A co tu komentować i co to ma do tej dyskusji?
    Przepisy od czasów o których mowa w artukule zmieniły się kilka razy,
    ja cytowałem ustawę, więc nie mógł tu minister przekroczyć uprawnień.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 12. Data: 2002-11-27 04:29:00
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kinga" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > nie, poniewaz.................

    Wydaje mi się, że próbujemy jednocześnie rozwikłać dwie sprawy : kosztów i
    VAT, które mogą przebiegać w zasadzie niezależnie od siebie. Chyba nie
    istnieją przeszkody dla księgowania w KPiR faktury za telefon, egergię itp w
    chwili faktycznego otrzymania tych faktur (termin zapłaty np za 3
    tygodnie) - jeśli konsekwentnie stosujemy metodę memoriału. Wszak dla
    potrzeb PDoOF nie istnieje przepis traktujący o tym, że datą otrzymania jest
    termin zapłaty. Co innego dla potrzeb podatku VAT. A więc rozpatrując
    pojęcie "data otrzymania faktury" dochodzimy do wniosku, że nie jest ono
    jednoznaczne. Czym innym jest owa "data otrzymania" dla potrzeb PDoOF, a
    czym innym dla potrzeb podatku VAT. Niestety musimy się przyzwyczaić, że
    oprócz logiki jest jeszcze "logika podatkowa", ale to już inny i bardzo
    obszerny temat.
    Pojawiła się jeszcze sprawa wyroku NSA w sprawie "daty otrzymania". Po
    pierwsze : wyrok wiąże w konkretnej sprawie - w Polsce nie istnieje zasada
    precedensu. Po drugie : rzeczywiście (jak to w naszym prawie podatkowym
    często bywa) było tu zwykłe niechlujstwo prawne. Po trzecie : Prawdopodobnie
    b. szybko ową niedoróbkę prawną poprawiono i sprawa już nie istnieje.
    Pozdrawiam. A. Rządkowski.

  • 13. Data: 2002-11-27 22:18:12
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 Nov 2002, Kinga wrote:

> [...]
    >+ > > kasowa, a pozostale (paliwo, art.biurowe, ......) metoda memorialu?

    "jednolicie" (bądź "konsekwentnie") ?

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 14. Data: 2002-11-28 12:54:21
    Od: "roo" <o...@p...onet.pl>

    Panowie, panowie - jak mam to w końcu zaksiegować :). Jestem totalnym
    laikiem i pogubilem się w Waszych rozwazaniach.

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2002-11-28 13:27:42
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    razy,
    > ja cytowałem ustawę, więc nie mógł tu minister przekroczyć

    Cytowałeś jednak niewłaściwy zapis z ustawy.
    W zasadzie obowiązek podatkowy u wystawcy faktury
    ma się trochę nijak do problemu księgowania u odbiorcy.
    Stąd właśnie próby ustawodawcy (czy też ministra)
    zrobić w tym wypadku tak, żeby nie odliczano wcześniej zanim
    ten VAT zostanie rozliczony u wystawcy.

    Obecnie (od marca 2002) ten problem
    rozwiązany jest tak samo jak wcześniej
    (tzn w rozporządzeniu jest określony termin otrzymania
    takiej faktury) tylko w ustawie pozwolono już na to ministrowi.

  • 16. Data: 2002-11-28 14:04:49
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "roo" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Panowie, panowie - jak mam to w końcu zaksiegować :). Jestem totalnym
    > laikiem i pogubilem się w Waszych rozwazaniach.
    >
    > Pozdrawiam

    > 14

    --------------------------------
    Jeżeli twoje pytanie dotyczy obecnej sytuacji to odpowiedż pierwsza była
    prawidłowa.Vat odliczasz w m-c zapłaty lub następnym.Do kp i r zapisujesz do
    wyboru zależy jaką metodę stosujesz czy kasową ( czyli wtedy gdy płacisz )
    lub memoriałową ( w twoim wypadku m-c otrzymania ).Obie metody są prawidłowe
    .Należy przyjąć jedną i przez cały rok ją stosować.

  • 17. Data: 2002-11-28 14:07:45
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Wiola Pikorska napisał:
> [...]
    > lub memoriałową ( w twoim wypadku m-c otrzymania ).Obie metody są prawidłowe
    > .Należy przyjąć jedną i przez cały rok ją stosować.

    Wiola - nie kiedy zapłaci a kiedy przypada termin płatności wyznaczony
    na fakturze! To nie są tożsame daty. Fakt że faktura nie zostanie
    zapłacona nie ma wpływu na odliczenie VAT w tym przypadku.

    Koleżanko droga, nie wprowadzaj ludzi w błąd nie mieszaj w głowach
    lajkonikom :-))

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 18. Data: 2002-11-28 14:23:37
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

> [...]
    > zapłacona nie ma wpływu na odliczenie VAT w tym przypadku.
    >
    > Koleżanko droga, nie wprowadzaj ludzi w błąd nie mieszaj w głowach

    --------------------------------------
    Sorry tak miało być terminu zapłaty .Fakt jedno słowo a jak wiele zmienia .A
    chciałam tak dokładnie i prosto dla laika a znowu namieszałam.

  • 19. Data: 2002-11-28 23:57:13
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Nov 2002, Maddy wrote:

> [...]
    >+ na fakturze! To nie są tożsame daty. Fakt że faktura nie zostanie
    >+ zapłacona nie ma wpływu na odliczenie VAT w tym przypadku.

    Maddy, tak z ciekawości (nie żebym się czepiał, nie próbowałem
    zrozumieć ;>) - czy "kasowoVATowca też *w tym przypadku* obejmuje
    zaliczenie "z terminem" a nie "z zapłatą" ?
    (nie wykluczam bo pewnie zapisy się wykluczają :[)

    >+ Koleżanko droga, nie wprowadzaj ludzi w błąd nie mieszaj w głowach
    >+ lajkonikom :-))

    Oj, ale ministry nam tyle permutacji ostatnio powprowadzali...
    Już widzę co będzie w styczniu - kiedy wszyscy "chętni na
    protekcję ministra" zaczną wystawiać VAT MP...

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 20. Data: 2002-11-29 06:46:16
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne napisał:

> [...]
    > zaliczenie "z terminem" a nie "z zapłatą" ?
    > (nie wykluczam bo pewnie zapisy się wykluczają :[)
    Oj Gotfryd, nie męcz kobiety. Ja nie wiem.
    Po prostu nie wiem, a ze na razie nie mam takiego przypadku to sie będe
    zastanawiać jak bede musiała. Albo wyczochram znajomych biegłych.
    Ha! Dam głowe że oni sami nie wiedzą!

    Mam wprawdzie pewne zdanie, ale nie do końca się z nim zgadzam :-))
    Mysle że kasowiec ma zasady szczególne i nie obowiązuja go przepisy dla
    rozliczających się miesiecznie. Ale głowy nie dam, to tak "na czuja".

    Na razie walcze z magazynem w którym jest połowa materiału w porównaniu
    do stanu w kartotekach.Albo kradli albo ktos namieszał przy definicji
    składu produktu. wrrrr....

    Maddy (nie cierpię magazynówki, nie cierpię magazynówki, nie cierpię....)

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl