  • 1. Data: 2006-02-23 00:13:34
    Temat: Kiedy usluga a kiedy nie ???
    Od: "Ciekawski" <R...@w...pl>

    Pytanko,

    czy jezeli ja jako DG zamowie w jakiejs firmie n.p. okno o wymiarach ktore
    podal mi wczesniej moj klient i ja po otrzymaniu zamowionego okna wpisuje
    owe okno do mojej ksiegi a dopiero potem sprzedaje klientowi, czy to jest
    usluga czy nie ???

    Dzieki za odpowiedz

  • 2. Data: 2006-02-23 09:43:52
    Temat: Re: Kiedy usluga a kiedy nie ???
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    Uzytkownik "Ciekawski" <R...@w...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > owe okno do mojej ksiegi a dopiero potem sprzedaje klientowi, czy to jest

    Na mój gust to jest to sprzedaz towaru. Spodziewam sie, ze w kpir wpisujesz
    to w kol.10?
    Ktos moze ma inne zdanie?
    Graszka

  • 3. Data: 2006-02-23 11:01:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Feb 2006, Ciekawski wrote:

> [...]
    > owe okno do mojej ksiegi a dopiero potem sprzedaje klientowi, czy to jest

    Zależy do jakiego celu ci to potrzebne.
    Podział na usługi i nieusługi może przebiegać różnie w różnych
    przepisach, a jakiś "geniusz inaczej" błysnął kiedyś intelektem
    i do ustawy o VAT (która mocno oddziela "dostawę towarów" od
    "świadczenia usług") wpisał w artykule dotyczącym proporcji
    zakupów taki dziwoląg jak "usługa handlu"
    Wrrr... dziwne, ale przez kilka kolejnych Sejmów nikt tego nie
    poprawił. Ale to tak OT :)

    Jak na mój gust, dla ryczałtu i VATu (za wyjątkiem wspomnianego
    kuriozalnego przepisu) to co opisujesz jest "handlem" albo "dostawą
    towaru"
    Ale my nie wiemy nad czym myśleć... bo nie powiedziałeś :)
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)