  • 1. Data: 2006-02-22 19:14:32
    Temat: zus, oplaty pocztowe a KPiR
    Od: marcin <m...@o...pl>

    witam

    Czy moge wpisac skladke zdrowotną w koszty?
    Jesli tak to zdaje sie nie całą kwotę (chodzi o tą zapłaconą w
    styczniu 159,10). Robie na to Dowód Wewnętrzny, jaka stawka VAT: zw, 0%,
    nie podlega?

    I drugie pytanko, jaka stawka do Dowodu Wewnętrznego na koszty wysyłki
    poleconego i wogóle opłaty pocztowe?

    dzieki
    pozdr.
    mk

  • 2. Data: 2006-02-22 19:34:54
    Temat: Re: zus, oplaty pocztowe a KPiR
    Od: marcin <m...@o...pl>

    On Wed, 22 Feb 2006 21:27:46 +0100, SDD wrote:

> [...]
    > skladke - zalozmy 150 zl wrzucic w koszty - wrzucasz i co masz? - dochod
    > 9850 od tego masz 1871,5 podatku - zaoszczedzasz 28,50. Tymczasem skladke
    > zdrowotna sie odlicza od PODATKU - czyli zamiast placic 19001 zl podatku
    > placisz 1750. Zaoszczedziles 150 zl - to przerasta mozliwosci Twojego
    > zrozumienia?
    > Dla scislosci nie odliczasz od podatku calej skladki, tylko 7,75% podstawy
    > . Za grudzien 2005 podstawa to bylo 1871,73. Ty zaplaciles 8,5% czyli
    > 159,10 zl a odliczyc mozesz tylko 145,06 zl - ale nigdy nie wrzucasz w

    no dobra, wyżyłeś sie, a jak z opłatami pocztowymi?
    pozdr.
    mk

  • 3. Data: 2006-02-22 20:27:46
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

  • 4. Data: 2006-02-22 20:34:24
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "marcin" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    >jaka stawka VAT: zw, 0%,
    > nie podlega?

    A pytanie o VAT od skladki zdrowotnej, swiadczy o tym, ze nie rozumiesz
    wogole istoty podatku VAT. Radze Ci - daj sobie spokoj z prowadzeniem DG ,
    albo wynajmij biuro rachunkowe. Ja rozumiem, ze mozna prowadzic DG i
    zastanawiac sie nad problematyka wewnatrzwspolnotowego nabycia, ulepszeneim
    srodka trwalego, czy faktura za agencje towarzyska.
    Na pewno jednak nie mozna sie zastanawiac nad tym, czy zdrowotne wrzucic w
    koszty czy nie.; To tak, jakbys siedzac za kierownica sie zastanaiwal, czy
    kechac lewa, czy prawa strona, oraz czy kolo znaku przedstwawiajacego duzy
    bialy minus na czerwoneym kolku przejechac z predkoscia 60 czy 180 km/h.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2006-02-22 20:36:03
    Od: marcin <m...@o...pl>

    On Wed, 22 Feb 2006 21:42:03 +0100, SDD wrote:

    > U?ytkownik "marcin" <m...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > A co mowi par 13 Rozporzadzenia o prowadzeniu KPiR, ktore - jako podatnik
    > prowadzacy samodzielnie KPiR zapewne widziales na oczy i masz gdzies pod
    > reka?
    >
    > Pozdrawiam
    > SDD
    nie mówi nic o VAT, chyba, że ja mam inne rozpożądzenie iż Ty :)
    pozdr.
    mk

  • 6. Data: 2006-02-22 20:42:03
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

  • 7. Data: 2006-02-22 21:07:12
    Od: marcin <m...@o...pl>

    On Wed, 22 Feb 2006 22:56:54 +0100, ajt wrote:

    > A ja się podepnę z pytaniem :)
    > Jeśli w miesiącu mam 100 takich kwitków, to Twoim zdaniem mogę na
    > koniec miesiąca je podsumować, zrobić dw i wpisać w jednej pozycji do
    > kpir?
    Bingo, właśnie o to mi chodziło.
    Wystarczyło napisać VAT zwolniony.
    dzięki
    pozdr.
    mk

  • 8. Data: 2006-02-22 21:48:53
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > nie mówi nic o VAT, chyba, że ja mam inne rozpożądzenie iż Ty :)
    > pozdr.

    Oprocz rozporzadzenia, kup sobie takze slownik ortograficzny.
    Gdybys przeczytal rozporzadzenie, to bys wiedzial, ze do oplat pocztowych
    WOGOLE N I E R O B I S I E DOWODOW WEWNETRZNYCH. Tak wiec
    ustosunkowalem sie tylko do Twojego bajdurzenia na temat dowodu wewnetrznego
    do oplat pocztowych.
    Jak wysylasz polecony wypelniasz kwitek? - wypelniasz. Wpisuje babka w
    okienku kwote? - wpisuje. No to ksiegujesz wlasnie ten swistek do KPiR. Co
    do VAT-u, to uslugi pocztowe sa przeciez zwolnione!

    Pozdrawiam
    SDD

  • 9. Data: 2006-02-22 21:56:54
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    SDD napisał(a):

> [...]

    Jeśli w miesiącu mam 100 takich kwitków, to Twoim zdaniem mogę na koniec
    miesiąca je podsumować, zrobić dw i wpisać w jednej pozycji do kpir?
    Andrzej

  • 10. Data: 2006-02-22 22:09:21
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <m...@o...pl> napisal(a):

    > Bingo, w?a?nie o to mi chodzi?o.
    > Wystarczy?o napisa? VAT zwolniony.

    Nic nie musisz pisać, bo dowody wewnętrzne ani takie rzeczy nie mają
    NIC wspólnego z VATem.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/