  • Data: 2012-04-13 17:15:46
    Temat: Re: Kilka podstawowych pytań o darowizny
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Paweł Gawoś wrote:

    > 1. O ile dobrze zrozumiałem, to w przypadku darowizn gotówkowych
    > od osób z I grupy (ale nie całej I grupy), jeżeli kwota darowizny
    > przekroczy limit 9.637 zł, to podatku nie trzeba będzie zapłacić,
    > o ile taka darowizna zostanie zgłoszona do US lub załatwiona za
    > pośrednictwem notariusza?

    nie do konca.

    - albo za pomocą notariusza, wowczas nic nie musisz robic i nic zglaszac

    - albo bez pomocy notariusza, wowczas musisz zglosic, ale zwolnieniu
    podlegają tylko przelewy lub przekazy pocztowe. Gotowka wykluczona.

    > 2. Jakie będą różnice jeżeli to nie będzie darowizna gotówki,
    > tylko majątku (np. samochód od brata)?

    taka sama.

    mozesz zrobic to notarialnie, ale nie musisz.
    mozesz zrobic to nienotarialnie, ale musisz zgłosic aby być zwolnionym.